کد خبر: 28408
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
اینترنت

دو سایت جدید در روستاهای داوران و شیرازان با بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره مخابرات اردستان با بیان اینکه یک سایت موبایل در شهر مهاباد با صرف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و ساخت یک سایت دیگر نیز در محدوده شهرک امام حسن (ع) اردستان در برنامه قرار دارد افزود: فناوری ۸ سایت موبایل در روستا‌های شهرستان از ۲G به ۳G با بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه ارتقا پیدا کرده است.
حمید رضا ترکیان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۸ سایت موبایل در شهرستان اردستان وجود دارد که ۴۳ سایت از حداقل تکنولوژی ۳G بهره‌مند هستند گفت: ۲۲ سایت تکنولوژی ۴G و ۱۴ سایت از تکنولوژی ۴/۵G یا LTE بهره‌مند هستند.
ترکیان با بیان اینکه از مجموع روستا‌های شهرستان ۱۵۱ روستا دارای ارتباط هستند که از این تعداد ۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند افزود: ۵۶ روستا نیز از نعمت اینترنت ADSL بهره‌مند هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه ۱۴ سایت موبایل در روستا‌های شهرستان نیاز به ارتقای تکنولوژی دارند گفت: با توجه به افزایش هزینه تجهیزات مخابراتی و نیازسنجی بر اساس صرفه اقتصادی تخصیص منابع از طریق شرکت‌های مخابراتی برای روستا‌های کم جمعیت به ندرت صورت می‌گیرد که نیازمند اختصاص اعتبار از طرف دولت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =