کد خبر: 27099
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
صندوق بیمه روستاییان

نشست رونمایی از تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، نشست رونمایی از تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با حضور بیت الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، سجاد طاهری مدیر کل وصول حق بیمه و حساب‌های انفرادی این صندوق، مهناز امامدادی، دبیر ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، محمد انجم شعاع مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در ابتدای این نشست بیت الله برقراری، مدیر عامل صندوق هدف از اجرای این تفاهم نامه را توسعه و پوشش حداکثری بیمه اجتماعی در جامعه هدف دانست و گفت با اجرای این طرح ۳۰ هزار نفر از معلمین عزیز، پرتلاش و زحمت کش قرآنی مورد تأیید اتحادیه که مشمول سایر نظام‌ها و صندوق‌های بیمه اجتماعی نبوده و شرایط احراز عضویت نزد صندوق را داشته باشند می‌توانند از مزایای بازنشستگی (دوران پیری و سالمندی)، از کارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شوند.

وی این تفاهم را پرخیر و برکت دانست و ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم بتوانیم به معلمین قرآنی عزیز خدمات اجتماعی ارائه و دغدغه‌های ایشان را کاهش دهیم.

هنوز حرکت قابل قبولی از دستگاه‌های مردمی قرآنی ندیده ایم

در ادامه این نشست مرتضی طلایی، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (علیهم‌السلام) ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین وزارت کار و نیز صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، تصریح کرد: مفتخریم که توانستیم با همکاری عزیزان مان در این صندوق، ۳۰ هزار نفر از معلمین قرآنی و فرهنگی در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده و خدمتی را به این قشر عرضه کرده باشیم. به اعتقاد بنده انعقاد این تفاهم نامه اتفاق بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه مجالی برای اظهار تأسف در مورد اینکه علی رغم همه شعارهایی که در مباحث مربوط به حمایت از فعالیت‌های قرآنی در ۴۰ سال گذشته شنیدیم، لکن در عمل حرکت قابل قبولی از دستگاه‌های مردمی قرآنی ندیدیم. وجود ندارد، عنوان کرد: ما در بخش مردمی ۳ هزار مؤسسه قرآنی در کشور داریم که از حداقل خدمات که بیمه یکی از آن موارد است، برخوردار نیستند، در حالی که گلایه مند نیستیم که هنرمندان تحت پوشش بیمه هستند، اما زیبنده قرآنیان نیست که بیمه آن‌ها در ذیل صندوق هنرمندان باشد. امیدواریم این حرکت ارزشمندی که صورت گرفته، آغازی باشد بر اینکه دستگاه‌های ذی ربط همت کنند و آنچنان که در شأن فعالیت‌های قرآنی و مردمی است، از آن‌ها حمایت و پشتیبانی نمائیم و بدیت ترتیب به جامعه قرآنی و شهروند قرآنی دست یابیم.

همچنین محمد انجم شعاع مدیرعامل اتحادیه گفت امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه عقب ماندگی ۲۰ ساله در پوشش بیمه‌های اجتماعی معلمین قرآنی را جبران کنیم.

در ادامه این نشست، متن تفاهم نامه به امضای دو طرف رسید.

یادآور می‌شود، از مزایای این بیمه می‌توان به پرداخت دو سوم حق بیمه معلمین قرآنی توسط دولت و یک سوم توسط معلم قرآنی و قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه با سایر صندوق‌های بیمه‌ای کشور و حق بیمه اقتصادی و مناسب اشاره کرد (برای مثال معلم قرآنی فقط با پرداخت ۱.۱۴۰.۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ به مدت یک سال تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرد و دولت ۲.۲۸۰.۰۰۰ تومان تقبل می‌کند.)

معلمین قرآن جهت بهره‌مندی از بیمه اجتماعی روستایی به اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها مراجعه و نسبت به پیگیری روند بیمه خود اقدام نمایند.

در پایان این نشست از مهناز امامدادی، دبیر ستاد حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سبب پیگیری و تصویب آموزش آنلاین قرآن کریم و قرار گیری آن در فهرست رشته‌های مشاغل خانگی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =