کد خبر: 26951
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
عشایر

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائرین استاندار فارس گفت: تقویت اقتصاد مولد با برگزاری انواع رویدادها در حوزه تولیدات عشایر استان فارس مسیر می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد فرخ زاده درجلسه هم اندیشی با نمایندگان عشایر استان ضمن تاکید بر ایجاد کارگروه رفع موانع تولید در حوزه محصولات عشایری خاطرنشان کرد با همدلی و هم افزایی بین فعالان عشایر و دستگاه‌های اجرایی بتوان گام‌های مؤثری در حفظ و رونق آداب و رسوم، خدمات و محصولات عشایری برداشت.

فرخ زاده در این دیدار صمیمانه، پس از شنیدن دیدگاه‌های نمایندگان عشایر خاطرنشان کرد معتقدیم عشایر سهم بزرگی در احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی دارند لذا لازم است تدابیری جهت رونق تولید و عرضه انواع محصولات فرهنگی عشایری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه دست کم ۶ درصد از صد پروژه تعریف شده در شورا را به این موضوع اختصاص دادیم خاطرنشان کرد، ایجاد مرکز اقامتی و دهکده گردشگری عشایر در شیراز، ساخت موزه و مستندسازی از آداب و رسوم عشایر، ایجاد کارگروه‌های تخصصی ذیل شورای اصلی عشایر مواردی است که در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زائرین استانداری با بیان اینکه برگزاری انواع رویدادها و جشنواره‌های بازی‌های محلی و بومی و پرداختن به تفریحات سالم، به ویژه در بافت تاریخی شیراز ضمن رونق یافت‌های تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، موجب احیای فرهنگ اصیل ایرانی و ترویج سبک زندگی ایرانی خواهد شد.

تبدیل تعاونی‌های کوچک و ایجاد شرکت سهامی عام در تمام حوزه‌های مربوط به عشایر از جمله صادرات، واردات، بوم گردی و صنایع دستی، ایجاد روستاهای هدف گردشگری، عمومی کردن بحث گردشگری برای تمام اقشار و بسترسازی برای تجربه اقامت در مناطق گردشگری برای همه مردم از دیگر مواردی بود که فرخ زاده بر آن تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =