کد خبر: 26560
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
میوه

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت:۷۱۰ تن میوه شب عید شامل سیب زرد و قرمز و پرتقال تامسون در خراسان‌جنوبی ذخیره‌سازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،  وحید ضیائیان احمدی صبح شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حوزه میوه تنظیم بازار شب عید ۸۰۰ تن (۴۰۰ تن سیب و ۴۰۰ تن پرتقال) باید ذخیره سازی کنیم که تاکنون غیر پرتقال والنسیا بقیه ذخیره سازی شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: خرسند هستیم که به عنوان اولین استان در کشور میوه شب عید را ذخیره سازی داشته باشیم.

ضیائیان احمدی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱۰ انواع میوه به خراسان جنوبی حمل و در دو سردخانه خیره سازی شده است، گفت: پرتقال والنسیا تاکنون توسط سازمان مرکزی خریداری نشده است و در صورت خرید آن را نیز تکمیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سردخانه شمال غرب و غرب استان به مرکزیت فردوس ذخیره سازی شده است، اظهار کرد: قسمت جنوب و شرق خراسان جنوبی نیز به مرکزیت بیرجند ذخیره سازی شده است و سیب قرمز و زرد و پرتقال تامسون خوبی را خریداری کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تأکید بسیاری بر خرید و توزیع اینترنتی برخی از محصولات و کالاهای اساسی شده است و در این راستا تفاهمی با شرکت پست داشتیم و مرغ و شکر را از ابتدا و از امروز برنج را از طریق سامانه توزیع کردیم.

مهدی روشن، مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی از نظر تأمین گوشت مرغ منجمد مشکلی وجود ندارد و ذخایر استان بیشتر از هر سال دیگری است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده گوشت گوسفند منجمد داخلی نیز توزیع خواهد شد، بیان کرد: قیمت مخلوط این گوشت برای مصرف بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ هزار تومان خواهد بود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه تا امروز ۱۵۰ هزار تن نهاده ذرت، جو و سویا از انبارهای خراسان جنوبی تحویل دامداران و مرغداران شده است که سال گذشته ۹۰ هزار تن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =