ارومیه

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از مسئولان اتحادیه اروپا خواست تا در احیای دریاچه ارومیه با ایران همکاری کنند

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز) احمد علی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی بین ایران و اتحادیه اروپا گفت: ایران همواره با فراز و نشیب های بسیاری در طول تاریخ روبه رو بوده اما از تمامی مشکلات با سربلندی بیرون آمده؛ در زمان مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، وی به نکته کلیدی اشاره کرد و گفت که کشورهای دنیا با دولت ایران با زبان تکریم صحبت کنند نه تحریم.

وی ادامه داد: ذهنیت مردم ایران به اتحادیه اروپا برخلاف برخی دیگر از کشورها مثبت است؛ ایران و اتحادیه اروپا می‌توانند با همکاری یکدیگر در حوزه خاورمیانه کارهای بزرگی را انجام بدهند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طی بازدیدهای بسیار از پروژهای مختلف در دنیا هیچ کشوری مثل ایران را از نظر تنوع آب و هوایی نمی توان یافت؛ ایران به دلیل شرایط آب و هوایی متنوع توانایی تولید میوه های گرمسیری و سردسیری را دارد. برخی از استان های شمالی ایران از نظر کمیت و کیفیت مانند کشور هلند هستند و ایران توانایی تولید گل و گیاه را دارد و می تواند تامین کننده بخشی از نیاز جهان باشد.

کیخا تاکید کرد: بخش اعظمی از تولیدات این کشور بالقوه به صورت ارگانیک تولید می‌شود.

وی همچنین از مسئولان اتحادیه اروپا خواست تا در احیای دریاچه ارومیه همکاری داشته باشند که می‌توان این اقدام را با کشت گیاهان کم آب بر، ادامه داد.

کیخا تاکید کرد که کشاورزی ایران پس از تولید نیاز به تکنولوژی جدیدی دارد و می‌توان از کمک‌های اتحادیه اروپا در این زمینه کمک گرفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین عنوان کرد: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی، موانع اصلی از سرراه تجارت بین ایران و اروپا برداشته شود.

بنابراین گزارش، همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی، استانداردها و تجارت مواد غذایی، کشاورزی بین ایران و اتحادیه اروپا از امروز به مدت ۲ روز با حضور هیات ۳۷ نفره اتحادیه اروپا و با سرپرستی مدیرکل روابط بین‌المللی کشاورزی اتحادیه اروپا درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =