کد خبر: 26092
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
علی سلاجقه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: الگوی کاهش خطرپذیری شهر تهران برای تمام کشور قابل استفاده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در نشست مشترک با علی نصیری - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران - که به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست  برگزار شد، با اشاره به‌درستی مسیر انتخاب شده برای اجرای برنامه کاهش خطرپذیری شهر تهران در طرح جامع مدیریت بحران این شهر گفت: تجربیات ما در اجرای طرح جامع در پژوهشکده سوانح طبیعی دستاوردی عالی داشته است و در یک بازه زمانی دو ساله اسنادی عالی برای کشور طراحی و تدوین شد.

وی با بیان اینکه در نگارش و تدوین این اسناد از تمام تخصص‌ها استفاده شد، گفت: خوشبختانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم مسیر درستی را انتخاب کرده‌ است. وقتی قرار است یک سند برای شهر تهران انتخاب و تدوین شود، این موضوع هم پیچیدگی کار را می‌رساند و هم الگویی که از دل شهر تهران بیرون می‌آید، برای کل کشور قابل تعمیم است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: به هر حال همه معضلات موجود در بخش مدیریت بحران را می‌توان به نوعی در شهر تهران مشاهده کرد، از این رو معتقدم که خروجی کار می‌تواند الگویی مناسب برای استفاده در کل کشور باشد.

سلاجقه با بیان اینکه در طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران موضوع پیشگیری به عنوان اساس کار انتخاب شده است، اظهارکرد: این موضوع بسیار اهمیت دارد و خوشبختانه مورد توجه نیز قرار گرفته است. همواره گفته‌ام کاش اسم سازمان مدیریت بحران به مدیریت پیشگیری از مخاطرات کشور تغییر پیدا می‌کرد. ما منتظریم بحران اتفاق بیفتد تا بعد شروع به هزینه کنیم، در حالی که باید قبل از وقوع بحران به فکر چاره و کاهش آسیب‌ها باشیم اما متاسفانه کمترین هزینه را در بخش پیشگیری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از دستاوردها و تجربیات دیگر سازمان‌ها در زمینه شناخت مخاطرات گفت: در بخش اول باید مخاطرات اولویت‌بندی شود، بعد فراخوان اجرای کار مطابق با اولویت‌های مشخص شده صادر شود.   

رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سطح اقدام به‌طور کامل بستگی به نوع مخاطره دارد یعنی شما هم باید به سطح اثر و هم به جمعیت در معرض خطر نگاه کنید و همه اینها را در رابطه با نوع مخاطره لحاظ کنید. بر مبنای این سه موضوع، سطح عمل متفاوت می شود.

به گزارش ایسنا برنامه پیشگیری و کاهش خطرپذیری شهر تهران به عنوان یکی از برنامه‌های طرح جامع مدیریت بحران شهر تهران است که در نشست مذکور  بخش‌های مختلف آن شامل روش‌شناسی ارزیابی خطر، ابزارهای ارزیابی ریسک، رویکرد ارزیابی خطر، نحوه گردآوری داده‌ها و شناخت وضع موجود در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقصادی ، فرهنگی و آموزشی، میزان آسیب‌پذیری و تاثیرپذیری شهر از مخاطرات مختلف، اولویت‌بندی مخاطرات و دیگر موضوعات مرتبط ارزیابی و کلیات طرح تایید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =