کد خبر: 25754
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، 16 پروژه آبرسانی در روستاهای استان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی نیز آغاز می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، یوسف عرفانی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 16 پروژه آبرسانی در روستاهای استان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی یک پروژه آبرسانی نیز آغاز می‌شود، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این  پروژه‌ها 23 روستای استان از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی اعتبار هزینه شده در اجرای طرح‌های آبرسانی در قالب 16 پروژه را  241 میلیارد ریال عنوان کرد و از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح آبرسانی به پروژه ماهیان زینتی شهر محلات خبر داد.

مدیرعامل شرکت  آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی استان مرکزی، 5 حلقه چاه جدید حفر و یک حلقه چاه آب نیز تجهیز شد، افزود: اجرای 33 کیلومتر خط انتقال آب، 22 کیلومتر شبکه توزیع آب، احداث 3 باب ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب مخزن ذخیره آب، از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

عرفانی‌نسب همچنین از احداث یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت تصفیه 500 متر مکعب آب در شبانه روز در روستای جوشیروان شهرستان خنداب خبر داد و بیان کرد: این تصفیه خانه با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، راه اندازی شد.

وی جمعیت بهره مند از این پروژ‌ها را  5 هزار و 600 نفر عنوان کرد و گفت:  پروژه آبرسانی به روستای آشیانه علیا و سفلی در شهرستان خمین نیز در دهه فجر آغاز می‌شود، به منظوراجرای طرح آبرسانی به این روستا  9 کیلومتر خط انتقال آب و 3.5 کیلومتر شبکه توزیع آب و یک مخزن ذخیره آب با ظرفیت 300 متر مکعب ساخته خواهد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =