کد خبر: 24977
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
زرشک

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۱۰ تن زرشک از ۵۷۰ باغدار خراسان‌جنوبی خریداری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، وحید ضیائیان احمدی اظهار کرد: از آغاز طرح خرید حمایتی زرشک از باغداران خراسان‌جنوبی تاکنون ۲۱۰ تن زرشک از باغداران خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این میزان خرید از هفت مرکز بوده است، بیان‌کرد: خوشبختانه قیمت زرشک در وضعیت مطلوبی باقی مانده و به یکی از اهداف خود از این طرح یعنی ثبات و آرامش در بازار رسیده‌ایم.

ضیائیان احمدی گفت: در سال‌های قبل در فصول سرد سال شاهد افت قیمت محصول استراتژیک زرشک در بازار بودیم ولی در سال جاری افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت از زمان شروع برنامه خرید حفظ شده است از طرف دیگر میزان درخواست خرید در بازار و تعداد خریداران زرشک نیز زیاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۲۱۰ تن زرشک را از حدود ۵۷۰ کشاورز زرشکار خراسان‌جنوبی خریداری کرده‌ایم، افزود: میزان زرشکی را که خریداری کرده‌ایم به طور متوسط از هر کشاورز حدود ۳۶۰ کیلو بوده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه زرشک خریداری شده هرچه سریع‌تر به بازارهای مصرف در دیگر استان‌ها ارسال می‌شود، اظهار کرد: بیشترین خرید حمایتی ما از زرشکاران و کشاورزان شهرستان درمیان بوده و بعد از آن نیز بیشترین خرید مربوط به شهرستان‌های قاین و بیرجند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =