کد خبر: 24743
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کود شیمیایی

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا انتهای آذرماه، ۱۶ هزار و ۱۸۷ تن انواع کودهای شیمیایی توسط شبکه تعاونی های روستایی خراسان شمالی تامین و توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا،جلیل رمضانی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری همگام با شعار سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، شبکه تعاونی‌های روستایی، تولید و کشاورزی استان همزمان با آغاز مرحله کاشت محصولات کشاورزی، علاوه بر توزیع انواع کودهای شیمیایی اوره، فسفات، پتاس، مقدار بیش از دو هزار تن انواع بذر غلات شامل، گندم، جو، ذرت، ماکرو و ریزمغزی و سایر بذور را در میان اعضا تعاونی ها و سایر کشاورزان استان توزیع کرده است.

وی به توزیع نهاده های دامی نیز اشاره کرد و از توزیع ۷۸ هزار و ۶۳۲ تن انواع نهاده های دامی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا انتهای آذر ماه توسط شبکه اتحادیه ها و تعاونی های تحت پوشش تعاون روستایی استان خبر داد.

رمضانی افزود: از این میزان، بیشترین رقم نهاده توزیع شده مربوط به کنسانتره به مقدار ۴۳ هزار تن و نهاده جو به مقدار ۲۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: مقدار نهاده توزیع شده در آذر ماه سال جاری مقدار هشت هزار و ۱۴۹ تن بوده است.

رمضانی گفت: مقایسه مقدار نهاده توزیع شده در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته نشان از رشد ۴۲ درصدی دارد. این نهاده ها شامل انواع سبوس، جو، یونجه، ذرت علوفه ای و دانه ای، سویا، کاه و کلش وکنسانتره دامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =