آبرسانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آبرسانی به ۶۷ روستای این استان در قالب انعقاد قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با هدف تامین آب آشامیدنی روستاهای محروم انجام می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، «یوسف عرفانی نسب» افزود: این طرح آبرسانی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال ظرف مدت ۳۰ ماه عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: با اجرای این قرارداد، ۶۷ روستا در پنج شهرستان شازند، خنداب، کمیجان، ساوه و خمین با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار و ۲۳۹ نفر از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی افزود: حجم عملیات در نظر گرفته در این طرح، اجرای ۱۷۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ساخت پنج مخزن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و ۱۰۰ مترمکعب، ساخت ۶ باب ایستگاه پمپاژ آب و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه آب آشامیدنی است.
عرفانی نسب افزود: با امضای این قرارداد بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که با هدف آبرسانی به روستاهای محروم کشور انجام شده، حدود ۱۰ هزار روستا با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند که سهم استان مرکزی از این قرار داد، ۶۷ روستا است.

۶۳۱ هزار و ۷۶۴ مشترک آب و ۲۹۹ هزارو ۹۲۲ مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =