کد خبر: 23710
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
میرزاخانی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: ۴۳ هزار تن نهاده به صورت ماهانه در استان مرکزی نیاز است که تنها ۱۳ هزار تن در استان توزیع می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حسن میرزاخانی ظهر دوشنبه در قرارگاه امنیت غذایی استان مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نهاده‌های دامی، اظهار کرد: کمبود نهاده دامی از جمله مشکلات دامداران است و ۴۳ هزارتن نهاده به صورت ماهانه در استان مرکزی نیاز است که تنها ۱۳ هزار تن در استان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری و هماهنگی صورت گرفته بازار مرغ و تخم مرغ در استان مرکزی، گفت: استان مرکزی وضعیت پایداری در این حوزه دارد و مرغ گرم اکنون در استان با نرخ کمتر از قیمت مصوب توزیع می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استاندار مرکزی ادامه داد: انباشت دام پرواری از جمله مشکلات استان مرکزی است که نیاز به تسریع در خرید و ذخیره سازی توسط پشتیبانی امور دام دارد.

وی گفت: متأسفانه علیرغم همکاری مناسب سازمان صمت، همچنان در زمینه امکانات بویژه در حوزه خودرو جهادکشاورزی استان با مشکل مواجه است، لذا استانداری مرکزی حمایت لازم را در این حوزه دارد ولی نیاز است در سطح کلان تصمیم گیری لازم جهت رفع مشکل انجام شود.

میرزاخانی در پایان بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم را ندارد، در اعتبارات سال آتی برای پشتیبانی از محصولات کشاورزی برای نظارت بر بازار اقدامات بهتری انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =