کد خبر: 23083
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
شناور

مدیرکل شیلات خوزستان گفت:۹ فروند شناور و قایق صیادی متخلف روز دوشنبه ، حین صید غیرمجاز در خورهای ماهشهر ، بندر امام خمینی و دهانه اروندرود توقیف شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، فتح‌الله ابوعلی با بیان اینکه ماموران دریابانی و پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان هنگام عملیات گشت زنی در خورهای ماهشهر و بندر امام خمینی پنج فروند قایق فاقد هویت را توقیف کردند افزود: مقدار ۵۰کیلوگرم ماهی و میگو و ۲ دستگاه ترال از این قایق ها کشف و ضبط شد.

وی اظهارداشت:همچنین طی گشت مشترک دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزی والفجر اروندکنار و  پایگاه دریابانی آبادان در دهانه آبراه اروندرود چهار فروند موتور لنج صیادی توقیف شد و طی بازرسی به عمل آمده از این شناورها، چهار دستگاه ترال و مقدار یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم ماهی و میگو کشف و ضبط شد.

ابوعلی، تخلف شناورها را عزیمت به دریا بدون اخذ مجوز، صید غیرمجاز آبزیان و حمل ادوات صید عنوان کرد و افزود:پرونده تخلف صیادی برای سیر مراحل قانونی تشکیل و آماده ارسال به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی است.

صید غیرمجاز توسط شناورهای بی هویت و فاقد پروانه یکی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

در نیمه نخست سال جاری ماموران یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان و دریابانی ، ۲۲۰ فروند شناور وقایق صیادی متخلف در خورهای جنوبی خوزستان و صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس را توقیف کرده و یک هزار و ۱۹صیاد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیادان خوزستانی پارسال ۵۱هزار و ۶۱۶ تن ماهی و میگو در خورها ، آبراه ها و صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید کردند.

معیشت حدود ۵۰هزار خانوار خوزستانی به نحوی با صید و صیادی گره خورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =