کد خبر: 22790
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی

کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز توسعه کشت ‌های قراردادی در استان از طریق شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و گفت: کشت قراردادی گندم و کلزا در دستور کار شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی استان قرار گرفته است.

اکبر فتحی در نشست هماهنگی و مقدماتی کشت قراردادی گندم و کلزا با بیان اینکه با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی اتحادیه‌های استانی تعاون روستایی باید توسعه کشت ‌های قراردادی را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بهره‌وری اقتصادی به‌ویژه در حوزه تولید محصولات کشاورزی امیدواریم بتوانیم در خصوص کشت‌های قراردادی در کلیه شهرستان‌ها با قدرت و شتاب خوبی عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به برنامه‌های جامع وزیر محترم جهادکشاورزی، عزت و اقتدار کشاورزان در گرو اجرای کامل کشاورزی قراردادی است.

علی اکبر نژادرضا مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه کشت قراردادی در افزایش ضریب دانش روز و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان و همچنین حل مشکل نقدینگی برای تامین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و بیمه محصول موثر خواهد بود، گفت: در این نوع قرارداد هزینه‌های مرتبط توسط تامین کنندگان نهاده مرتفع و در برداشت محصول تهاتر خواهد شد و همچنین کارشناس معرفی شده راهنمایی‌های لازم را در رابطه با افزایش راندمان تولید به عهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، در حال حاضر کشت قراردادی گندم و کلزا در استان‌های خراسان رضوی، ایلام، همدان، مرکزی، لرستان، کرمان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و اردبیل انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =