کد خبر: 21581
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
روستای چاراویماق

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: شهرستان شیروان رتبه نخست مشمولان عضویت در این صندوق را در استان دارد که بیشتر آن در روستاهاست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا غلام زاده اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۳۲۵ نفر از گروه سنی ۵۰-۱۸ سال این شهرستان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۴ نفر حدود ۵۰ درصد جمعیت هدف تحت پوشش این صندوق در شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه نیمه نخست امسال ۵۰۰ نفر عضو جدید در این صندوق ثبت نام کردند خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش دارد که شرایط درآمدی یکی از این علل است.

غلامزاده اضافه کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۷۵۹ نفر بیمه خود را تمدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲ هزار و ۶۸۹ نفر بوده ۲۶ درصد افزایش داشته است؛ این وضعیت نشان دهنده این است که اعتمادپذیری مردم نسبت به این بیمه بهتر شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه اینک هشت هزار و ۱۴۷ نفر بیمه شده فعال این صندوق هستند گفت: مجموع کل مستمری بگیران نیز، ۴۹۶ نفر است که هر فرد در کم ترین سطح درآمدی سالانه، سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و بالاترین سطح درآمدی، ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت می کند.

غلام زاده با بیان اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، افزود: مابقی حق بیمه آنان برای هشت ماه دیگر سال، توسط دولت پرداخت می شود.

وی گفت: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان 157 هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =