کد خبر: 21265
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کشاورزی

مدیر صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان کرمانشاه گفت: در شش ماه سپری شده از سال جاری پنج هزار و ۱۴۲ خانوار در استان جذب این صندوق شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، «محسن رشیدی اقدم» در دیدار با مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت در استان اعلام کرد: با احتساب آمار شش ماه اول سال جاری، تعداد کل بیمه شدگان صندوق در استان به ۹۳ هزار و ۳۵۵ بیمه شده رسیده است.

او با بیان اینکه تعداد کل بیمه شدگان فعال استان به ۶۵ هزار و ۴۴۱ نفر رسیده است، اظهار نمود: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۳۷ نفر مستمری بگیر در استان از مزایای صندوق بهره مند هستند.

رشیدی اقدم با بیان اینکه عملکرد رو به رشد صندوق در شش ماه اول سال در شرایطی به دست آمده است که از اول سال تعداد پنج کارگزاری که فاقد عملکرد مناسب بودند، غیر فعال شدند و ادامه داد: هم اکنون در ۳۱ بخش استان، تعداد ۳۷ کارگزاری فعال بوده و امور مربوط به بیمه صندوق در استان را انجام می دهند.

وی در پایان به قدمت ۱۶ ساله صندوق در خدمت جامعه هدف اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی دولت برای بهبود قشر آسیب دیده روستائیان، کشاورزان و عشایران از طریق صندوق برنامه های جامعه دارد که بزودی اعلام خواهد شد.

برخورداری از بیمه یکی از محورهای توسعه است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با بیان اینکه بر اساس استاندارد جهانی، یکی از محورهای توسعه‌، گسترش حمایت اجتماعی و برخورداری تمامی افراد جامعه از پوشش بیمه‌ای است. اظهار نمود: امروز نظام جمهوری اسلامی با توجه به اهمیت موضوع بیمه و تامین اجتماعی برای تحت پوشش قرار گرفتن تمامی آحاد جامعه تلاش می‌کند و صندوق بیمه اجتماعی روستائیان خوشبختانه در این خصوص موفق عمل نموده است.

«حسن عزیزی» در ادامه با اشاره به رونق روستاها به عنوان تبلور حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه و نقش مهم آن در توسعه ملی کشور ، گفت: اهمیت و جایگاه روستاها به عنوان کانون‌های ارزشمند تولید و ثروت‌آفرینی، باعث شده تا نقش آنها در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه ملی، در سال‌های اخیر پررنگ‌تر جلوه کند.

وی  با تأکید بر برنامه ریزی برای توسعه و آبادانی روستاها به عنوان یکی از  دغدغه‌های اصلی مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی از لحاظ رفاه اجتماعی، تصریح کرد:  رسیدن به توسعه روستایی، ضرورت توجه به روستاها و ارتقای بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته به آن در کنار مرتفع کردن مسائل و چالش‌های موجود در این حوزه، ضروری است.

او گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر می تواند با برنامه ریزی قسمتی از این شرایط توسعه یافتگی را فراهم کند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 34 شهر و 2هزار و 590 روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =