کد خبر: 21091
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: اعتبارات طرح‌های هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در حد بضاعت استان پررنگ دیده شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، حمید ملانوری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۴۱ هزار و چهارصدمین واحد مسکن روستایی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان و طرح هادی روستای ماسن شهرستان بیرجند که با حضور اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: توسعه روستایی جایگاه ویژه‌ای در برنامه ریزی ها و اختصاص اعتبارات دارد و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم سهم روستاها ویژه دیده شده است.

وی اظهار داشت: خدمت به جامعه روستایی در کشور و استان از برجسته‌ترین وظایفی است که در دستور کار دولت و مسوولان اجرایی قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: روستا از جوامع باارزش و با اهمیت برای کشور است لذا برای توسعه و عمران و آبادی آن تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلفند خدمات مورد نیاز جامعه را برای روستاها تامین کنند افزود: این خدمات ضمن اینکه شرایط زندگی را در مناطق روستایی تسهیل می‌کند، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده و حتی موجب مهاجرت معکوس می‌شود.

ملانوری مهمترین موضوع در روستاها را اشتغال دانست و گفت: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، ارتباطات و برخورداری از آب، برق و گاز از نیازهای ضروری و اولیه است که تامین آن در روستاها به‌طور ویژه در دستور کار دستگاه‌ها قرار دارد.

وی اظهار داشت: برخی موارد مثل اجرای طرح‌های هادی نیز کمک می‌کند که مسیر توسعه روستا و زمینه ایجاد زیرساخت‌ها به‌صورت علمی و فنی، هموار و خدمات‌دهی تسهیل شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در زمینه اجرای پروژه‌های روستایی تاثیر بسزایی دارند و باید در این حوزه نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی همچنین از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی و احداث مسکن محرومان تقدیر کرد.

طرح هادی روستای ماسن از توابع شهرستان بیرجند امروز با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی در این روستا افتتاح شد.

۴۴۴ میلیون تومان برای اجرای این طرح هادی هزینه شده که ۱۹۴ میلیون تومان آن اعتبار ملی و مابقی استانی بوده است.

همچنین ۴۱ هزار و چهارصدمین واحد مسکونی طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی استان خراسان جنوبی امروز در روستای ماسن به بهره‌برداری رسید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و در اجرای این طرح به متقاضیان تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده که مبلغ این تسهیلات برای سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز (شنبه) با سفر به خراسان جنوبی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان حضور یافت و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار هم به‌طور جداگانه دیدار کرد.

بازدید و افتتاح طرح‌های عمران روستایی از دیگر برنامه‌های اکبر نیکزاد در این سفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =