کد خبر: 19522
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
شیلات

مدیرکل شیلات خوزستان یکی از دغدغه های دیرینه صیادان را بحث حمایت های بیمه ای و تسهیلاتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، صیادان از حمایت های شغلی و رفاهی کمی برخوردار هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اکبر فاضلیان دهکردی، سرپرست منطقه ۱۲ بیمه دانا در کشور، به همراه هیات همراه با هدف افزایش تعاملات سازمانی و رفع برخی موانع در مسیر پوشش های بیمه ای حوزه شیلات، با مدیر کل شیلات استان، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، فتح اله ابوعلی، در این جلسه، با اشاره به جایگاه نخست آبزی پروری استان خوزستان در کشور، به بیان ظرفیت ها و پتانسیل های شیلات خوزستان از جمله مجتمع ها و طرح های شیلاتی فعال و در حال احداث در سراسر استان پرداخت. 

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تولیدات آبزی پروری افزایش چشمگیری داشته و در آینده رشد تولیدات، ۲ برابر میزان فعلی پیش بینی شده است، تصریح کرد: صنعت شیلات بسیار گسترده است و حوزه صید و صیادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ابوعلی، یکی از دغدغه های دیرینه صیادان را بحث حمایت های بیمه ای و تسهیلاتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، صیادان در حمایت های رفاهی و بیمه ای مشکل دارند و "بعضا" به مثابه یک کارگر روزمزد با آن ها برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: صیادان جزو اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که روزی هر روز خود را، از دریا می‌گیرند و زمانی که قرار باشد برای مدت طولانی صیدی نداشته باشند و به دریا نروند، قادر به تامین هزینه‌های خود نیز نخواهند بود.

مدیرکل شیلات خوزستان یادآور شد: افزایش تورم و نبود چتر حمایتی شرایط سختی را برای صیادان ایجاد کرده است.

ابوعلی با بیان اینکه شغل صیادی یک حرفه پرمخاطره است و صیاد به دریا می رود در حالی که نمی داند چیزی عایدش می شود یا خیر، گفت: جامعه صیادی، هر ساله با حوادث غیر قابل پیش بینی بسیاری مواجه می شوند و این مسئله ضرورت وجود پوشش های بیمه ای را دوچندان کرده است.  

وی، بیمه عوامل اجرایی تولید را مهم دانست و همچنین خواستار اتخاذ بیمه درآمد (محصول نهایی آبزی پروری)، صنایع جانبی و تاسیسات شیلاتی از سوی سازمان های بیمه گر به منظور اشتغال پایدار و امنیت خاطر بهره برداران و صیادان شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان و رییس امور اداری، رفاه و پشتیبانی این اداره کل نیز در این جلسه به بیان نقطه نظرات و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =