کد خبر: 18608
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
دام

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت:تاکنون ۴۵۷ هزار راس دام سنگین و سبک در این شهرستان پلاک کوبی و در سامانه جامع هویت گذاری ثبت شده است. همچنین در زمینه ی حمایت از دامداران و تنظیم بازار گوشت قرمز، از آذر ماه سال گذشته تاکنون ۳۰ هزار و ۴۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی و کنسانتره براساس دستورالعمل در بین دامداران میاندوآبی توزیع شده است.

به گزارش روستا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما علی دیانتی همچنین با اشاره به فعالیت‌ ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد قزل گوسفند میاندوآب افزود: این ایستگاه با هدف حفظ ژنتیک و خلوص نژادی گوسفند قزل، تولید و توزیع قوچ های اصلاح شده در بین دامداران منطقه، سالانه نسبت به پرورش و اصلاح نژاد حدود ۵۰۰ رأس گوسفند نژاد "قزل" با ترکیب گله قوچ، بره و میش اقدام می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ در ادامه گفت: این شهرستان با دارا بودن ۸۳ هزار رأس دام سنگین و ۵۸۰ هزار دام سبک، ۸۵ واحد گاوداری صنعتی با ظرفیت چهار هزار و ۹۱۸ رأس، ۵۳ واحد مرغداری با ظرفیت تولید بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در سال، ۲۱ مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید ۱۶۵ تن و تولید سالانه ۱۷۷ هزار تن انواع تولیدات دامی، یکی از قطب های مهم دامپروری استان محسوب می شود.

دیانتی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان با راه‌اندازی زنجیره تولید یکپارچه طیور شامل کشتارگاه صنعتی مرغ با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت، کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، کارخانه تولید خوراک طیور با ظرفیت ۲۰ هزار تن در سال، پرورش مرغ مادر گوشتی و سایر واحدهای تبدیلی و تکمیلی نظیر ۲ واحد قطعه بندی و بسته بندی گوشت قرمز و سفید به ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ تن در سال و ۱۱ واحد تولید فرآورده های لبنی در این شهرستان موجب بازگشت ارزش افزوده به بخش شده است.

وی بیان کرد: سالانه ۲۲ هزار تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۶۲۴ تن گوشت سفید، ۱۴۷ هزار تن شیر و ۸۸۶ تن تخم مرغ در میاندوآب تولید و روانه بازار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =