افتتاح

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در افزایش بهره‌وری آب، افزایش تولید و اشتغال تاثیرگذارند.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، مهندس محمدعلی طهماسبی در آئیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی خراسان شمالی به مناسبت دهه فجر، ضمن افتتاح واحد ۲۰۰ تنی تولید قارچ، گلخانه ۱۳هزار متر مربعی سبزی و صیفی و آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۰۰ هکتاری گل محمدی افزود: این پروژه‌ها در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد حمایت وزارت جهادکشاورزی هستند.

امروز با حضور معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، پروژه گلخانه گل رز شاخه بریده در محل روستای قوچ قلعه از توابع شهرستان بجنورد افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان این که عملیات اجرایی پروژه گلخانه گل رز شاخه بریده از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است، گفت: برای اجرای پروژه گلخانه گل رز شاخه بریده در روستای قوچ قلعه بجنورد پنج میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

دکتر عبداله یوسفی افزود: با افتتاح این پروژه برای پنج نفر شغل ایجاد و ۹ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۷ هکتار گلخانه در سطح این استان به منظور استفاده بهینه از آب و ترویج کشت‌های گلخانه‌ای ایجاد شده است.

یوسفی گفت: میزان تولید گلخانه‌های استان شامل ۴ هزار و ۳۷۵ تن انواع محصولات صیفی و سبزی، دارویی و ۳۴۲ هزار گیاه گلدانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به افتتاح ۹۹ پروژه کشاورزی با صرف اعتبار ۴۶۹ میلیارد ریالی در دهه فجر در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۳۴۲ نفر اشتغال ایجاد شده است که یک هزار و ۳۲۹ خانوار از مزایای آنها بهره‌مند شدند.

وی افزود: این تعداد شامل ۷۳ پروژه در بخش آب و خاک، ۱۷ پروژه تولیدات دامی، هشت پروژه تولیدات گیاهی و یک پروژه در بخش شیلات است.

یوسفی اجرای سیستم‌های آبیاری نوین، بند ذخیره آب، گلخانه، احداث کانال بتنی، پرورش گاو شیری، کانال انتقال آب، گوسفندداری، احداث بند انحرافی و کانال آب رسانی را از مهم ترین پروژه‌ها دانست.

گفتنی است؛ این استان ۳۴۴هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح حدود ۴۰هزار هکتار باغ و مابقی زراعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =