کد خبر: 735
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال 204 پروژه قابل افتتاح با حجم سرمایه‌گذاری 308 میلیارد تومان در استان وجود دارد که افتخاری برای بخش کشاورزی، استان و نظام به‌شمار می‌رود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که تا پیش از سال 57 تولیدات شیلات در استان وجود نداشت، گفت: اما هم‌اکنون این تولیدات به 15 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به این‌که آذربایجان‌غربی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی دومین استان کشور است، بیان کرد: با توجه به این‌که آذربایجان‌غربی از این لحاظ استان مستعدی است، بنابراین باید مرکز تجاری محصولات کشاورزی در استان ایجاد شود تا از این طریق ضمن انتقال محصولات کشاورزی به این استان، آن‌ها را نگهداری، فرآوری و بسته‌بندی کنیم.

جلیلی از خارج کردن باغ‌های سطح استان از حالت سنتی خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه از نهال‌های پایه‌رویشی استفاده می‌شود تا مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه و نیز هزینه تولید در واحد سطح کاهش یابد.

وی در ادامه از پنج مورد کلنگ‌زنی در ایام دهه فجر در بخش کشاورزی نیز خبر داد و گفت: این کلنگ‌زنی‌ها در حوزه بهبود تولیدات دامی و گیاهی و سه مورد پروژه آب و خاک بوده و حجم سرمایه‌گذاری آن شش‌میلیارد و 315 میلیارد تومان و برای 306 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =