گلخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در استان خبر داد.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفت‌وگو با روسنا (روستانیوز) با تأکید بر لزوم اجرای سیاست مدیریت جهادی از سوی مسئولان در استان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر مفهوم مدیریت جهادی به‌معنای اقتصاد مقاومتی است از این رو آیتم‌هایی که در اقتصاد مقاومتی تعریف شده است درباره مدیریت جهادی نیز صدق می‌کند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون نسخه پیچیدن من به‌عنوان یک مدیر در مجموعه تحت مدیریتم درباره اجرای مدیریت جهادی از نظر اخلاقی کار درستی نیست؛ اما بدنه جهاد کشاورزی استان بر این باور است که اقتصاد مقاومتی راهگشای مسائل مربوط به اشتغال و امنیت غذایی استان است؛ از این رو در راستای تحقق مدیریت جهادی تا آن‌جایی که در توان دارند مطابق با ضوابط و مقررات عمل می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، از راه‌اندازی بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در این استان خبر داد و افزود: این مجتمع گلخانه‌ای با مساحتی بالغ‌بر یک‌هزار و 600 هکتار در منطقه شمال استان کلنگ‌زنی شد.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های اجرایی ساخت این گلخانه به پیمانکاران واگذار شده است، افزود: با راه‌اندازی این مجتمع گلخانه‌ای تقریباً 50 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد. از سویی دیگر نیز با اتمام این پروژه برای 14 هزار نفر در استان اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

نیکشاد از ورود سرمایه‌گذاران مختلف به استان خبر داد و افزود: با همکاری و تعامل استاندار در واحدهای مختلف دام و طیور، دامداری و زراعت و تولید بذر طرح‌های مناسبی در دست انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان این‌که در یک‌سال اخیر بیش از 117 طرح راکد و نیمه‌راکد در بخش دام، طیور و آبزی‌پروری فعال شده و وارد چرخه تولید در کشور شده‌اند، افزود: فارغ از این اقدامات توسعه مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار نیز جزو برنامه‌هایی بود که از سوی جهاد کشاورزی استان وارد مرحله اجرایی شد.

نیکشاد با اشاره به عملکرد مثبت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در طول یک‌سال گذشته یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی وظایفی را برای سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه خود تعیین کرده است. از این رو سازمان به‌طور ذاتی به آن‌ها عمل می‌کند. به‌همین دلیل بخش قوانین و مقررات در کنار ضوابط و تولید در کنار بحث اشتغال‌زایی را جزو موارد الزام‌آور برای استان خود می‌دانیم؛ به‌طوری که در طول 6 ماه نخست سال جاری میانگین سه‌هزار و 725 نفر از سوی سازمان جهاد کشاورزی شاغل شدند و برای 6 ماه دوم به‌صورت مدون در حال فعالیت هستیم.

وی استفاده از تکنولوژی‌های مدرن روز را موجب توسعه بخش کشاورزی در کشور عنوان کرد و افزود: ناوگان مکانیزاسیون استان اردبیل امسال در چند سال اخیر بیش از 95 درصد ردیف اعتبار مکانیزاسیون دریافت کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، با بیان این‌که در صنایع تبدیلی باید از خام‌فروشی محصولات جلوگیری شود، ادامه داد: در کنار تولید اقتصادی باید مباحث توسعه بازرگانی به‌صورت تولید تقاضامحور و تولید سفارشی و درجه‌بندی کشاورزی از نظر بازرگانی مدرن شود. از سویی دیگر مدیریت بازار و جریان‌سازی بازار نیز از مواردی است که باید به‌درستی اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز با اشاره به اولویت توسعه کشت محصولات نوین، توجه به آبیاری مدرن و همچنین تقویت اقتصاد بخش کشاورزی و توان علمی و مهارتی زارعان، باغداران و دامداران خاطرنشان کرد: به همت منابع انسانی متخصص در این سازمان سعی داریم تا به اهداف مورد نظر در توسعه پایدار و همه‌جانبه بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

نیکشاد با تأکید بر لزوم هماهنگی و همراهی مدیران استانی و کشوری افزود: قطعاً همراهی و همکاری مسئولان استانی و کشوری به‌ویژه فعالان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌تواند توسعه پایدار را با اولویت بخش کشاورزی در استان اردبیل رقم بزند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =