525

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، توسعه گلخانه‌ها را یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد و افزود: استان کرمان زمینه مناسبی برای توسعه کشت های گلخانه ای با رویکرد افزایش تولید و کاهش مصرف آب دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در دیدار با شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: خوشبختانه امسال وضعیت خوبی در زمینه تولید پسته در استان کرمان داریم و این استان زمینه مناسبی برای توسعه کشت های گلخانه ای با رویکرد افزایش تولید و کاهش مصرف آب دارد.

در این دیدار، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ های بخش کشاورزی استان کرمان، لازم است سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت پذیرد.

حسن پور بیگلری خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل بیشتر وزارت جهاد کشاورزی با مجلس می‌تواند موجبات توسعه بخش را فراهم آورد.

وی یادآور شد: خوشبختانه اقبال خوبی از سوی اکثریت نمایندگان مجلس نسبت به معرفی مهندس کشاورز وجود دارد و سابقه علمی و اجرایی ایشان در بخش کشاورزی تعیین کننده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین در دیدار جداگانه ای با مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به قابلیت های موجود در منطقه در زمینه دامپروری، لازم است دامداران از دام های پربازده با زادآوری و تولید شیر بالا استفاده کنند تا ضمن افزایش تولید به بهبود اقتصاد آنان کمک شود.

در این دیدار، نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: ما در منطقه بیشترین تعداد دام سبک را دارا هستیم و باید به بهسازی جایگاه دام و توسعه آن اقدام لازم صورت پذیرد.

 گودرزی تصریح کرد: فرآیند تولید از مزرعه تا سفره باید در کنترل و نظارت وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی گفت: مهندس کشاورز شناخت میدانی خوبی از حوزه کشاورزی دارد و می تواند برای توسعه این بخش تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =