سازمان جنگل ها

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه مجلس به منابع طبیعی و  آبخیزداری در بودجه سال 98 شد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، خلیل آقایی در دیدارهای جداگانه با اصغرسلیمی نماینده مردم سمیرم، اصغر مسعودی نماینده مردم نی‌ریز و استهبان، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، علی جلیلی نماینده مردم منتخب مراغه و عجبشیر، سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد سازمان در خصوص اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری بر لزوم توجه جدی و ویژه مجلس به منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد.

وی در این دیدارها با اشاره به توجه ویژه مسئولان عالی نظام به خصوص عنایت ویژه مقام معظم رهبری در تخصیص اعتبار 200 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی، اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری و آبخوانداری در حال انجام است، ادامه داد: امسال عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در سطح بیش از  800 هزار هکتار اجرا می شود که در حال حاضر این عملیات در 650 حوزه و در 341 شهرستان در حال اجراست و با ارزیابی های انجام شده این فعالیت ها از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی به منظور دستیابی به اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه در قالب مدیریت جامع حوزه های آبخیز کشور تاکید کرد و گفت: اجرای عملیات آبخیزداری در پنج ساله برنامه ششم توسعه در سطح 10 میلیون هکتار پیش بینی شده است.

آقایی با بیان اینکه برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه، سالانه باید در سطح دو میلیون هکتار پروژه آبخیزداری و آبخوانداری انجام شود، گفت: برای اجرایی شدن این سطح از آبخیزداری سالانه به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دیدارها بر ادامه روند اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری تاکید کردند و این اقدامات را باعث خشنودی مردم و کشاورزان دانستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =