کد خبر: 40876
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
۷۶۸ تن گوشت مرغ بازار در چهارمحال و بختیاری تامین شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های طیور از تاریخ سوم تا ۱۰ فروردین سالجاری گفت: در این مدت کشتارگاه‌های طیور استان ۷۶۸ تن گوشت مرغ تولید و تحویل فروشگاه‌ها داده‌اند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، سید عباس میراحمدی با اشاره به اینکه سرانه مصرف مرغ در چهارمحال و بختیاری ۷۰ تا ۸۰ تن است اعلام کرد: با توجه به تولید روزانه به صورت میانگین ۱۱۰ تن گوشت مرغ تحویل فروشگاه‌های استان شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در این ارتباط تا شب گذشته ۲۰۶ تن مرغ کشتار و تحویل و مابقی نیز روز شنبه یازدهم فروردین کشتار و تحویل می‌شود.

بیش از ۱۴ میلیون جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرجمع در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۴ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۹۹۳ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که این میزان نسبت به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی بازگشت ۳۵ واحد پرورش مرغ گوشتی به چرخه تولید در نیمه دوم سال را از عوامل افزایش جوجه ریزی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

میراحمدی یادآور شد: سرانه مصرف گوشت مرغ برای مصرف‌کنندگان براساس آمار معاونت توسعه بازرگانی حدود ۷۰ تا ۸۰ تن در روز است که با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده نیاز سرانه استان به طور کامل تامین می‌شود.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده برای ایام عید ۳۳۹ تن کشتار انجام شد که این حجم کشتار در استان بی‌سابقه بوده است.

قابل ذکر است: در سطح استان ۲۱۵ واحد پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که از این شمار ۲۰۸ واحد فعال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =