کد خبر: 40875
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
مرغ آرین یک ثروت ملی است

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از تحقیقات اصلاح نژادی بر روی لاین آرین توسط محققین این موسسه خبر داد.

به گزارش روستانیوز: حسن خمیس‌آبادی در گفت‌وگو با ایانا با تأکید بر اهمیت مرغ آرین به‌عنوان یکی از ذخایر ارزشمند ژنتیکی کشور توضیح داد: کشور ایران ازنظر ذخایر ژنتیکی از حتی خیلی از کشورهای اروپایی غنی‌تر است و مرغ لاین آرین به‌عنوان یکی از این ذخایر ژنتیکی می‌تواند در درازمدت رقیبی برای سویه‌های وارداتی باشد.

وی افزود: هدف ما این است که مرغ آرین سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور ادامه داد: برای تحقق این مهم لازم است یک سری اقدامات تحقیقاتی و انتخاب‌ها برای اصلاح نژاد این مرغ لاین انجام شود. خوشبختانه در حال حاضر کارهای بسیار خوبی روی مرغ آرین انجام‌شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با انتخاب‌های اصلاح نژادی انجام‌شده، آرین بتواند بخش عمده ای از بازار را پوشش دهد.

وی بابیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی حمایت های ویژه ای جهت ارتقاء ویژگی های کمی و کیفی آرین در دستور کار دارد یادآور شد: در کنار بخش‌های مختلفی که روی مرغ آرین کار می‌کنند، تحقیق بر روی توسعه این نژاد بر عهده موسسه تحقیقات علوم دامی قرارگرفته و پشتیبانی آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام و سایر نهادهاست. تلاش همه این متولیان بر این است که این ثروت ملی حفظ‌شده و خود را در بازار پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =