شناسایی ۳ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ظرف یک سال

۳ هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ملی و دولتی ظرف یکسال اخیر شناسایی و در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ثبت شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این مطلب در نشست خبری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، افزود: پس از شناسایی تغییر کاربری اراضی، گشت‌های یگان حفاظت در حداقل زمان به محل مراجعه و مطابق قانون اقدام می‌کنند.

حسین میررجبی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما که بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز در کدام حوزه‌ها و استان‌ها صورت گرفته است، گفت: حدود ۲ هزار مورد از تغییر کاربری‌های غیرمجاز با توجه به گستردگی سطح تولی‌گری دستگاه‌ها مربوط به حوزه اراضی سازمان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی کشور و حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: در حوزه وزارت نیرو و بنیاد مسکن نیز ۴۵۰ تا ۵۰۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته و استان‌های شمالی، تهران و استان‌های همجوار چه در تصرف اراضی و چه در تغییر کاربری غیرمجاز و ارزش افزوده، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و جذابیت بیشتری برای زمین‌خواران داشته‌اند.

میررجبی در همین حال از استانداران نیز خواست تغییرات کاربری اراضی را بیش از پیش شناسایی و در این زمینه به دستگاه‌های متولی گوشزد کنند.

وی درباره نتایج رصد و شناسایی ۳ هزار مورد تغییر کاربری اراضی گفت: نزدیک به ۹۰ درصد شناسایی‌ها منجر به پیگیری و رسیدگی در مراجع قضایی شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی ساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =