کد خبر: 39877
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
واکسن دام

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام در کردستان علیه بیماری های آبله و شاربن در مرحله اول واکسینه می‌شود.

به گزارش روستانیوز، مجتبی ورمقانی، امروز سه‌شنبه(۱۵ فروردین) در آغاز به کار طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت دامی در استان علیه بیماری های آبله و شاربن اظهار کرد: این طرح به صورت رایگان از امروز شروع و تا نیمه اول اردیبهشت ماه سالجاری استمرار خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بیماری آبله و شاربن از بیماری های مهم و مشترک بین انسان و دام است که در صورت شیوع خسارات جبران ناپذیر اقتصادی و مخاطرات بهداشتی دامی به دنبال دارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه در مرحله نخست اجرای این طرح در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار راس نوبت سر دام در کردستان علیه این بیماری ها واکسینه می شوند، اذعان کرد: ۸۰۰ هزار نوبت سر دام از این آمار مربوط به ۳۴۰ روستای محروم استان است که توسط اکیپ های بخش دولتی و غیر دولتی صورت می گیرد.

ورمقانی از مشارکت و فعالیت ۸۰ واکسیناتور در قالب ۳۰ گروه عملیاتی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: عملیات واکسیناسیون شاربن در انواع دام شامل گاو، گوسفند، بز و تک سمیان و واکسیناسیون آبله در دام های سبک شامل گوسفند و بز در این مرحله انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =