کد خبر: 39864
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
پودر گوشت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات پودر گوشت از این استان در سال گذشته چهار برابر افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز، دکتر«محمد فتاحی» افزود: ۴۲۴ تن پودر گوشت پارسال با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول در مدت مشابه قبل از آن، ۱۰۶ تن بود.

وی بیان کرد: ۲۱۷ هزار و ۵۳۴ قطعه آبزیان زینتی در قالب ۲۲ محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۶۸۶ تن آلایش مرغی سال گذشته در قالب ۳۰ محموله با نظارت این اداره‌کل به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۱۵ برابر افزایش یافت.

فتاحی اظهار کرد: ۱۲۳ تن تخم‌مرغ خوراکی نیز در این مدت در قالب ۴۶ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این بخش نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بود.

وی گفت: ۶۸۳ هزار و ۸۰۰ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار گوشتی نیز سال گذشته در قالب ۶ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۱۰۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اضافه کرد: ۲هزار و ۴۳۴ تن خوراک و مکمل آبزیان نیز در این مدت در قالب ۲۵ محموله و ۱۱هزار و ۶۱۰ کیلوگرم عسل در قالب ۲ محموله با نظارت اداره‌کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

فتاحی اظهار کرد: ۶۵۵ تن گوشت مرغ منجمد نیز سال گذشته در قالب ۲۹ محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بود.

وی افزود: ۱۰ تن محصولات لبنی و ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده هم با نظارت اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه قبل از آن، ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =