کد خبر: 39622
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
گل نرگس

بخشدار مرزن آباد با اعلام اینکه تولید "گل نرگس" در روستای ماسال سابقه ۴۰ ساله دارد و نوع این گل بی‌نظیر است، گفت: گل نرگس ماسال به طور کامل زرد و طلایی است از گونه‌های منحصربفردی است که باید در سطح ملی برند سازی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مهدی صادق کوهستانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت در پیش بودن جشنواره "گل نرگس" ماسال در بخشداری برگزار شد، با بیان اینکه هدف ما برگزاری جشنواره در سطح ملی است، اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره گل نرگس ماسال برنامه افتتاحیه و اختتامیه با چهره‌های ملی در مرزن آباد برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین جشنواره گل نرگس ماسال در سال ۱۳۹۷ برگزار شد دارای مزایا و نواقصی بود، سعی شد در این دوره نارسایی‌های قبل رفع شود.

بخشدار مرزن آباد با تاکید براینکه امسال با تمام توان و قدرت این جشنواره برگزار خواهد شد تا نام مرزن آباد و چالوس پر رنگ‌تر از همیشه باشد، تصریح کرد: روز سه شنبه اسفند ۱۶ ماه جاری این جشنواره با حضور چهره‌های مطرح ملی افتتاح و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و در روز جمعه ۱۹ اسفندماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

"گل نرگس" ماسال مرزن آباد برند ملی می‌شود

این مسئول برپایی ۱۲ غرفه محصولات و ظرفیت‌های گردشگری، بومی و صنعتی را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد و گفت: نمایشگاه فرش دستبافت توسط خانمی از روستای "گَویتَر" ماسال به عنوان کارآفرین برتر، غرفه‌ محصولات دامداری و تولیدات گیاهی یکی دیگر از کارافرینان، چند غرفه سنتی مانند ‌تِلِم زنی، پخت آش و نان با تنور سنتی در فضای بکر سنتی روستایی از دیگر برنامه‌های جشنواره است.

صادقی با بیان اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای سرمایه گذاری برای ما و غرفه داران است، افزود: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی از مقابل بخشداری تا ماسال همراه با جوایز ارزنده از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تولید گل نرگس در روستای ماسال سابقه ۴۰ ساله دارد و نوع این گل بی نظیر است، یاداور شد: برند سازی این گل در کل کشور که به طور کامل زرد و طلایی است از دیگر اهداف این جشنواره است.

"گل نرگس" ماسال مرزن آباد برند ملی می‌شود

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر یک هکتار از روستای ماسال زیر کشت گل نرگس رفته است و پنج کشاورز مشغول تولید این گل هستند، اظهار کرد: بنا به گفته کشاورزان منطقه، کاشت و تولید این گل زیبا از نظر سوددهی بهتر از برنج است و زحمت تولید آن نیز کمتر از برنجی است که در مجاورت این روستا یعنی در روستای متکارودبار تولید می‌شود.

صادقی بر حمایت و تشویق کشاورزان و نسل بعدی به تولید این گل در راستای این جشنواره تاکید کرد و گفت: برپایی غرفه‌های محصولات شرکت کنندگان در برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و توانمندسازی آنها است.

"گل نرگس" ماسال مرزن آباد برند ملی می‌شود

وی با تاکید براینکه باید به سمت علمی شدن کاشت این محصول پیش رفت، خاطرنشان کرد: باید بسته کاملی از این گل و فراورده‌هایی که می‌توان از آن تولید کرد آماده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =