کد خبر: 41056
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
دامپزشکان ضامن تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه کشور هستند

معاون وزیر جهادکشاورزی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت روز جهانی دامپزشکی گفت: دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور و تضمین کننده امنیت غذایی و سلامت آحاد افراد جامعه هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی، در پیام رییس سازمان دامپزشکی کشور آمده است: روز جهانی دامپزشکی فرصتی مغتنم برای یادآوری و توجه به اهمیت خدمات تخصصی دامپزشکی و نقش برجسته دامپزشکان در حوزه سلامت انسان و دام و تامین و تضمین امنیت غذایی است.

مجتبی نوروزی در این پیام پیشگیری، مبارزه و درمان بیماری‌های دامی در جهت حفظ و ارتقای سلامت جمعیت دامی کشور و برقراری امنیت غذایی به ویژه تأمین سبد مواد غذایی و فرآورده‌های پروتیینی با منشأ دامی ایمن و سالم و همچنین پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که به حدود ۸۰۰ نوع بیماری می‌رسد را از مهم‌ترین دستاوردهای دامپزشکان در سطح ملی دانست.

وی افزود: گرامیداشت جایگاه حرفه‌ای دامپزشکان در روز جهانی دامپزشکی برای قدردانی از خدمات ارزشمند و اثرات مفید فعالیت آنها در سطح ملی و بین‌المللی است.

نوروزی در بخشی از پیام خود با اشاره به انتخاب شعار روز جهانی دامپزشکی در سال ۲۰۲۴ با عنوان "دامپزشکان از پایه‌های اجتناب‌ناپذیر نظام سلامت هستند" گفت: این شعار بیانگر جایگاه خطیر و حساس دامپزشکان و پیرادامپزشکان در نظام سلامت جهان می‌باشد.

در این پیام آمده است: اقتدار غذایی و افزایش تولید غذا از نظر کمی و کیفی در راستای تأمین امنیت غذایی پایدار مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در این حوزه، از محورهای اساسی ظرفیت‌سازی در برابر مخاطرات مرتبط با سلامت جمعیت دامی ناامنی غذایی حاصل از آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =