کد خبر: 38755
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
ماهی پرورش

وزیر جهاد کشاورزی گفت: لرستان به لحاظ شیلات و آبزی‌پروری قطب کشور محسوب می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید جواد ساداتی‌نژاد، غروب جمعه سی‌ام دی ماه، در جریان سفر به شهرستان پلدختر اظهار کرد: با دعوت مردم پلدختر و استاندار لرستان برای بازدید از پروژه‌های کشاورزی به این شهرستان سفر کردم.

وی بیان کرد: پروژه‌هایی را بازدید و در جریان مشکلات مردم قرار گرفتیم؛ آنها در بحث باغات نگرانی و مشکلاتی داشتند که ضرورت دارد حمایت شوند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در بحث اراضی شیبدار و توسعه باغات دیم اعتباراتی لحاظ شده بود که بخشی از آنها جذب شده تا بتوان اشتغال خوبی در این بخش ایجاد کرد.

ساداتی نژاد اضافه کرد: عمده‌ترین مساله پس از سیل، تامین منابع آب برای ایستگاه‌های شهرستان پلدختر بوده که این ایستگاه‌ها در سیل ۹۸ دچار خسارت شدند و از مجموع ایستگاه‌هایی که امروز در مسیر بازدید کردیم امیدواریم تا پایان سال دو مورد از آنها محقق و به مرحله بهره‌برداری برسانیم و شرایط مطلوبی برای کشت آنها ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یک مجموعه ظرفیت‌دار که می‌توان در حاشیه رودخانه از آن استفاده کرد شیلات است، گفت: لرستان به لحاظ شیلات و آبزی‌پروری قطب کشور محسوب می‌شود.

لرستان در کشت دیم در کشور سرآمد است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به طور کلی لرستان به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در کشاورزی و دامپروری ظرفیت‌های بسیار بی‌نظیری دارد و در کشت دیم نیز سرآمد است.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: مردم این منطقه در طول تاریخ، ابتکارات و ابداعاتی در دو حوزه کشاورزی و دامپروری داشتند.

وی بیان کرد: ظرفیت شیلات، اشتغال و ثروت بسیار خوبی را به خصوص با تولید خاویار ایجاد می‌کند که قرار شد در تحول شیلات ظرفیت و سهمیه خوبی به لرستان اختصاص داده تا بتواند اشتغال پایدار در این حوزه ایجاد شود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خساراتی که در سیل ۹۸ به زمین‌های کشاورزی در حاشیه رودخانه وارد شده است، گفت: این زمین‌ها که ۴۰۰ هکتار هستند قابل برگشت نیستند و قرار بوده زمین معوضی به خسارت دیدگان داده شود اما معوضی در نزدیکی آنها وجود ندارد براین اساس مقرر شد با مشورت استاندار لرستان ساز و کار دیگری در نظر بگیریم؛ امیدوارم گفت‌وگوهای ما در حل این مساله با کمک استاندار و پیشنهادات نماینده مردم پلدختر بتوانیم به یک جمع‌بندی برای حل این مهم برسیم.

صیانت از اشتغال روستایی در لرستان

ساداتی نژاد اضافه کرد: پلدختر شهرستانی است که عمده مردم آن در ۳۰۰ روستا زندگی می‌کنند و حفظ زندگی در این روستاها بسیار حائز اهمیت است وصیانت از اشتغال روستایی حمایت از حوزه‌های کشاورزی و دامپروری را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: با مسائلی که طرح شد و بازدیدهایی که صورت گرفت امیدواریم در حوزه ایستگاه‌های پمپاژ و تامین آب برای منطقه گام‌های موثری برداریم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سدها و طرح‌های آبخیزداری در لرستان و جنوب استان، گفت: بحث مربوط به سدها و برخی ایستگاه‌های پمپاژ به وزارت نیرو مرتبط است که باید در این راستا با دکتر محرابیان گفت‌وگو و مذاکره کنم.

ساداتی نژاد افزود: در بحث آبخیزداری، لرستان یک نمایشگاه آبخیزداری در کشور است زیرا در بالادست چندین سد کشور قرار دارد و در سفر هیات دولت به استان اعتبارات خوبی را برای آبخیزداری در نظر گرفتیم؛ تا قبل از پایان سال تلاشمان این است پروژه‌های مطالعه شده را بتوانیم تامین اعتبار کنیم.

وی یادآورشد: امید می‌رود سال آینده برای حمایت از حوزه کشاورزی، در زمینه نگه‌داشت آب به خصوص آب مازاد در بالادست مجموعه آبخیز، قدم‌های موثری برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =