بازار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام کرد تعیین نرخ میوه‌ها در میادین و در سطح شهر هیچ ارتباط و تداخلی با یکدیگر ندارند و این سازمان تعیین کننده قیمت‌ها در سطح شهر نیست.

سید سعید راد، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار روسنا (پایگاه خبری روستا) درباره میزان تفاوت نرخ میوه‌ در میادین میوه و تره‌بار با مغازه‌های سطح شهر گفت: بنابرگزارش بانک مرکزی، قیمت محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار بین 22 تا 48 درصد ارزان‌تر از محصولات مشابه در سطح شهر است.

وی ادامه داد: قیمت‌ها در میادین میوه و تره بار از سوی کمیته نرخ‌گذاری سازمان مدیریت میادین تعیین و ابلاغ می‌شود و از سوی کارشناسان این سازمان بر اجرای صحیح آن نظارت صورت می‌گیرد، اما تعیین قیمت محصولات عرضه شده در سطح شهر از حوزه اختیارات و کنترل ما خارج است.

راد تصریح کرد: بنابراین، سازمان مدیریت میادین بیشتر از آنکه در نرخ‌گذاری میوه و تره بار در سطح شهر تهران نقش تعیین کننده داشته باشد، نقش تعدیل کننده دارد، چنانکه طبق بررسی‌های انجام شده، هر چه فاصله فروشگاه‌های عرضه میوه سطح شهر از میادین و بازارهای میوه و تره بار بیشتر می‌شود، قیمت‌ محصولاتی که در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود، افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار در مورد میوه‌های خارجی در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار گفت: در میادین و بازارها تنها چهار محصول انبه، آناناس، موز و نارگیل که از سوی دولت اجازه واردات آنها صادر شده است، اجازه عرضه دارند و هیچ میوه وارداتی دیگری در هیچ یک از 241 میدان و بازار میوه و تره‌بار زیرمجموعه این سازمان عرضه نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =