کد خبر: 38068
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
وزیر جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اتحادیه ها باید در حوزه خرید تمام محصولات کشاورزی ورود کنند، شرکت پشتیباتی دام و طیور دیگر هیچگونه خریدی در حوزه طیور نخواهد داشت.

به گزارش روستانیوز، سید جواد ساداتی نژاد عصر جمعه در جمعی ازخبرنگاران گلستانی اظهارکرد: بازار باید در اختیار اتحادیه ها باشد زیرا نزدیک ترین فرد به کشاورز و دامدار اتحادیه ها هستند و از شرایط بازار بهتر و زودتر مطلع می شوند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام و طیور دیگر در خرید مرغ دخالتی ندارد و اتحادیه مرغ در استان ها باید به این حوزه ورود پیداکنند.

وی ضمن بیان این نکته که باید فضای گلخانه ای کشور به ۱۵۰ هزار هکتار برسد، بیان کرد: به دستور رییس جمهور کشت سبزی و صیفی جات باید از فضای باز به فضای گلخانه منتقل شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، در حال حاضر مساحت کل فضای گلخانه ای کشور ۲۵ هزار هکتار است.

وی ادامه داد: سیاست های کلی کشور بر توسعه کشت گلخانه ای تاکید دارد که با توجه به ظرفیت های گلستان در حوزه کشاورزی، می تواند به عنوان استان های پیشرو در توسعه گلخانه باشد.

ساداتی نژاد یادآور شد: جنگ روسیه و اوکراین تلنگری به کشورها وارد کرد به این ترتیب تأمین امنیت غذایی کشورها در اولویت قرار گرفت اما خوشبختانه کشور ایران هیچ کمبودی در این حوزه نداشت.

وی با بیان اینکه قیمت محصولات کشاورزی مهم است، گفت: مهم‌تر از قیمت، فراوانی محصولات کشاورزی است که ما هیچگاه اجازه خالی شدن قفسه‌ها از غذا را ندادیم.

به گفته وزیرجهاد کشاورزی، اقتصاد کشاورزی با گردشگری کشاورزی رونق بیشتری می گیرد که این مهم با برگزاری جشنواره ها در زمان برداشت محصول اتفاق می افتد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با آزادسازی واردات گندم باید فعالیت کارخانه های آرد تشدید شود همچنان که آزادسازی صادرات گندم سبب رونق در تولید گندم داخل خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =