سید جواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در کنار تاکید بر خودکفایی موضوع تولید محصول سالم نیز دنبال می شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در نشست رونمایی از طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی در بیش از ۱۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، گفت: با توجه به هدف مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین و نیروی انسانی که وجود دارد موضوع مدیریت هوشمند و ارتقا بهره وری در بخش کشاورزی و محصولات اساسی و گوشت قرمز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: ارتقا بهره وری و تأمین محصولات اساسی یک ضرورت برای کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در طرح حاضر در کنار تاکید بر خودکفایی محصولات کشاورزی موضوع تولید محصول سالم نیز مدنظر است. بنابراین ابزارهای کشاورزی قراردادی به کار گرفته شده و بر مبنای الگوی کشتی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده کار پیش می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به هدف ارزان سازی و سالم سازی غذا برای تمام مردم عنوان کرد: امیدواریم با توانمندی که سازمان بسیج مستضعفین دارد و تجربه خوبی که از سال ۹۲ در بخش‌های کشاورزی با کمک بسیج مهندسی کشاورزی انجام شده باید تحول بزرگی در حوزه کشاورزی به وجود آید. بسترهای لازم از سوی کشاورزان و دامداران کشور که با غیرت پای سفره مردم ایستانده اند و نیز محققان وزارت جهاد کشاورزی فراهم است.

ساداتی نژاد در پایان گفت: با کمک محققان طرح ارتقا بهره وری محصولات راهبردی زمینه تحول را در پایداری امنیت غذای، تأمین غذای سالم و قابل دسترس و البته با قیمت مناسب به وجود خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =