کد خبر: 37185
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
هلال احمر

بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان‌های درمیان و طبس خراسان جنوبی از خدمات کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر در قالب طرح ملی "نذر آب پنج" بهره‌مند شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: اولین مرحله طرح نذر آب پنج در شهرستان طبس و دومین مرحله آن اواخر هفته گذشته در شهرستان درمیان اجرا شد که به ۲ هزار و ۵۰۹ نفر از مردم این شهرستان مرزی خدمات‌رسانی صورت گرفت و از مجموع این افراد هزار و ۵۰۹ نفر از خدمات درمانی و دارویی رایگان برخوردار شدند.

محمدعلی کاوسی افزود: دومین کاروان با مشارکت و همکاری هلال احمر استان تهران به مدت سه روز در شهر اسدیه و روستاهای بنیاب، قیک و توت کری شهرستان درمیان به ارائه خدمات درمانی و معیشتی پرداخت.

وی با بیان اینکه این برنامه در راستای ارتقای سطح سلامت و رفع مشکلات زیستی و معیشتی خانوارهای کم‌برخوردار اجرا می‌شود گفت: کاروان سلامت متشکل از ۳۶ نفر اعم از پزشک فوق تخصص، متخصص، دندانپزشک، چشم پزشک، پزشک عمومی، کارشناس مامایی، پرستار و نیروهای پشتیبانی بوده و تمامی خدمات از سوی اعضا رایگان ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اعلام اینکه در راستای اجرای این طرح ۱۰۰ سبد غذایی به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در بین افراد کم‌برخوردار شهرستان درمیان توزیع شد گفت: همچنین ۴۹۰ بسته بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال بین نیازمندان منطقه توزیع شد.

وی با اشاره به اهدای یک دستگاه تانکر آب هزار لیتری و ۳۰۰ گالن ۲۰ لیتری توسط خیرین عنوان کرد: در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۱۸ میلیون ریال برای تامین این تانکر و گالن‌ها هزینه شده است.

کاوسی افزود: از مجموع ویزیت‌های انجام شده ۲۶۷ نفر توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص زنان، ۲۷۷ نفر توسط متخصص گوش، حلق و بینی، ۳۰۰ نفر توسط دندانپزشکان، ۸۰ نفر توسط روانشناس، ۱۰۷ نفر توسط متخصص طب ورزش، ۱۰۹ نفر توسط متخصص اطفال، ۶۰ نفر توسط جراح و ۳۰۹ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت شده‌اند.

وی گفت: همچنین ۲ هزار نفر از مردم بخش دیهوک شهرستان طبس از خدمات طرح نذر آب پنج در آبان امسال برخوردار شدند و از مجموع این افراد ۴۰۰ نفر از ویزیت و داروی رایگان به ارزش ۸۰ میلیون تومان استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: طرح نذر آب پنج امسال اولین بار در روستاهای دیهوک به‌طور مستقل توسط جمعیت هلال احمر استان با سه هدف تامین آب پایدار، معیشت و ارتقای سطح سلامت جامعه اجرا شد و داوطلبان به مدت ۲ روز در شهرستان طبس خدمات‌رسانی کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر آب پنج در روستای قنبرآباد دیهوک گفت: به این منظور ۲ کیلومتر لوله‌گذاری به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان همچنین هشت کیلومتر حفاری توسط خیرین برای تکمیل پروژه انجام شده است و با اتمام این پروژه توسط اداره آب و فاضلاب پنج روستا از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

طرح ملی "نذر آب چهار" شهریور سال گذشته در استان‌های درگیر با خشکسالی و کم‌آبی از جمله خراسان جنوبی اجرا شد و خدمات این طرح محدود به تامین آب نیست.

طرح نذر آب از چند سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و شرق کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۹۵ کیلومتری بیرجند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =