کد خبر: 36969
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
ناصحی

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به تکمیل گام به گام خدمات درمانی در سامانه نسخه الکترونیک تا پایان سال پرونده الکترونیک سلامت اجرایی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، محمد مهدی ناصحی افزود: همکاری پزشکان با طرح نسخه الکترونیک علی رغم سختی این کار بسیار خوب بوده است و به همین منظور سامانه یا پنل نسخه الکترونیک از این هفته کاربر پسند شده تا از طریق این سامانه هر فرد داخل پنل جدید برای بیمه تامین اجتماعی هم بتواند نسخه الکترونیک وارد کند.

وی ادامه داد: این در واقع دستیابی به یکپارچگی نسخ الکترونیک است که پیش از این قول آن را داده بودیم همچنین همکاران ما در استان‌های مختلف روی این سامانه یکپارچه کار کردند و سرعت عمل همکاران در نسخه نویسی الکترونیک از طریق این سامانه بالا رفته و ۳۰ ثانیه‌ای انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: تشویقی باید برای جامعه پزشکی گذاشته شود قبلا پزشکان تعرفه تشویقی داشتند در حال حاضر هم منتظر ابلاغ تعرفه تشویقی جامعه پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک از هیات دولت هستیم.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی بیمه‌ها در تلاش هستند طرح نسخه الکترونیک را با جدیت بیشتری پیش ببرند، ادامه داد:بیمه نیروهای مسلح و بیمه تکمیلی قرار است به این چرخه بپیوندند و در روستاها نیز پزشک خانواده در حال شکل گیری است.

ناصحی گفت: در حال حاضر آزمایشات به سامانه نسخه الکترونیک وصل و پس از آن تصویربرداری پزشکی به نسخه الکترونیک متصل خواهد شد و در ادامه بقیه خدمات درمانی تا در نهایت همه این خدمات به سامانه HIS بیمارستانی وصل شود و روکشی از تمام خدمات الکترونیک بدست آوریم که بر این اساس تا پایان سال یک پرونده الکترونیک سلامت مناسب بصورت یکپارچه در بیمه‌ها و وزارت بهداشت برای ارایه به مردم در دسترس باشد؛ وی گفت: تعرفه تشویقی پزشکان جدا از تعرفه معمول خواهد بود تا انگیزه پزشکان برای نسخه نویسی الکترونیک بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =