کد خبر: 36456
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاخیر ۵۰ روزه در اجرای طرح الگوی کشت که از برنامه‌های اصلی وزیر جهاد کشاورزی بوده، تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی واله نماینده اسدآباد در مجلس در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان سرمایه های کشور در تامین امنیت غذایی و اشتغال نقش بسزایی دارند، اما دامداری در حال نابودی و کشاورزان دچار معضلات متعددی هستند.

وی با بیان اینکه «ناتوانی دولت در تهیه سبد کودی و نبود یا کمبود و گرانی بیش از حد کود کشاورزان مخصوصاً کودهای پتاسه و فسفاته از جمله موارد قابل تذکر است»، اظهار کرد: الگوی کشت که از برنامه‌های اصلی وزیر جهاد کشاورزی بوده با تاخیر پنجاه روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. کشاورزی قراردادی نیز انجام نشده و با وجود دو سال خشکسالی پیاپی حمایت از کشاورزان صورت نگرفته است و کشاورزان به دلیل کمبود آب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه هستند.

این نماینده مجلس افزود: دامداری نیز در حال نابودی است؛ نهاده های دامی ۵ تا ۶ برابر گران‌تر شده است، دامداری دچار مسائل و مشکلاتی است که اگر به داد آن نرسیم در سال آینده شاید در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =