ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بازدید از سد معیشتی روستای گورانسراب شهرستان خلخال نسبت به تکمیل این طرح نیمه تمام قول مساعد داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد که برای سفری یک روزه در استان اردبیل به سر می برد، صبح امروز از سد معیشتی روستای گوراسراب در شهرستان خلخال بازدید کرده و در جریان آخرین وضعیت این سد معیشتی قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت مهار آبهای سطحی و احداث سدهای کوچک در مناطق روستایی، احداث و تکمیل این سدها را موجب رونق اقتصادی و اشتغال وماندگاری جوانان و روستاییان در این مناطق ارزیابی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم در این بازدید با ارائه گزارشی از روند احداث این طرح نیمه تمام گفت: عملیات احداث سد معیشتی روستای گورانسراب خلخال از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و به علت کمبود اعتبار تاکنون نیمه تمام مانده است.

نادر تقی زاده با اشاره به زینه چهار میلیارد ریالی برای احداث این سد معیشتی گفت: برای تکمیل این سد ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

وی حجم مخزن این سد را ۲۵۰ هزار متر مکعب، و اراضی پایاب آن را بیش از ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: با تکمیل این سد زندگی و معیشت ۳۵۰ خانوار ساکن روستای گورانسراب رونق خواهد گرفت.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، سد معیشتی روستای گورانسراب به صورت همگن با هسته رسوی احداث شده و پس از تکمیل به شبکه آبیاری نوین مجهز خواهد شد.

به گزارش ایرنا سید جواد ساداتی نژاد که به همراه سید حامد عاملی ، استاندار و سید غنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر برای بازدید از پروژه های کشاورزی شهرستان خلخال امروز در سفری یک روزه وارد اردبیل شد.وی قرار است در ادامه سفر یک روزه خود از سد معیشتی بلیل بازدید کرده و در ادامه در جمع نخبگان و فعالان بخش کشاورزی شهرستان خلخال حضور یابد.

روستای گورانسراب از مناطق مستعد برای تولید انواع صیفی جات هست و قطب تولید خیار در این منطقه به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =