کد خبر: 28742
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
تکذیب

سازمان دامپزشکی در اطلاعیه ای، ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کشتار حرام و غیر بهداشتی دام هایی را که گوشت آنها به ایران وارد می شود، تکذیب کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و طرح این ادعا که گوشت‌های منجمد وارداتی، با کشتار حرام و غیر بهداشتی دام‌ها تهیه می‌شوند، روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اطلاعیه‌ای صادر کرد و مضمون این ویدئو را بی اساس خواند.

در این اطلاعیه آمده است:​ فیلم منتشر شده از کشتار حرام و غیربهداشتی مربوط به سال ۱۳۹۸ است و بررسی انجام شده نشان می‌دهد نه تنها چنین محموله‌ای به هیچ عنوان وارد کشورمان ایران نشده است بلکه اساسا سازمان دامپزشکی کشور اجازه واردات لاشه منجمد را به داخل کشور نمی‌دهد.
نکته تاسف بار اینکه بر اساس بررسی صورت گرفته، این کلیپ از اساس و به طور کامل کذب بوده و هیچ مدارکی مبنی بر ورود آن به ایران موجود نیست.



روابط سازمان دامپزشکی می‌افزاید: به مردم اطمینان خاطر می‌دهیم که در صورت خرید گوشت از مراکز تحت نظارت دامپزشکی و توجه به برچسب و مهر بهداشتی دامپزشکی ضرب شده بر روی لاشه گوشت دریافتی آن‌ها (هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ بهداشتی) هیچ خطری سلامت آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

در این اطلاعیه با درخواست از مردم برای پرهیز از بازنشر این ویدئوی دروغین، ​ تاکید شده که سازمان دامپزشکی کشور پیگیری قضایی این اقدام غیراخلاقی را بر خود فرض دانسته و متعاقباً اقدامات انجام یافته را به اطلاع خواهد رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =