کد خبر: 27258
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
مدرسه

شرکت‌های دولتی مکلف هستند ضمن هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش معادل یک درصد از درآمد شرکت‌ها و سود خالص بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی را برای احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه و توسعه عدالت آموزشی، پرداخت سرانه و مطالبات فرهنگیان صرف کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از فارس، بیست و پنجمین نشست علنی مجلس شورای اسلامی با دستور ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور وارد بخش هزینه‌ای سند مالی دولت برای سال آینده شد.  

در این نشست که با حضور ٢٠٧ نفر از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مصوبه‌ای در راستای حمایت از مدرسه‌سازی و فرهنگیان به تصویب رسید.

نمایندگان ملت در بخش هزینه‌ای با هدف حمایت از فرهنگیان و دانش‌آموزان مناطق محروم مصوب کردند: «در اجرای ماده یک قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی وزارت آموزش و پرورش، شرکت‌های دولتی مکلف هستند ضمن هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش معادل یک درصد از درآمد شرکت‌ها و سود خالص بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی را صرف احداث مدرسه در روستاهای فاقد مدرسه و توسعه عدالت آموزشی، پرداخت سرانه و مطالبات فرهنگیان نمایند».

با این مصوبه و تخصیص اعتبارات پیش بینی شده از درآمد شرکت‌های دولتی، شاهد احداث، بهسازی و بازسازی فضاهای آموزشی نیازمند توجه در روستاها خواهیم بود.

تلاش سازمان نوسازی، توسعه و تحهیز مدارس کشور در چند سال اخیر توجه به گسترش عدالت آموزشی در اقصی نقاط کشور بوده است به طوری که حذف مدارس خشت و گلی و استانداردسازی سیستم های گرمایشی تا دورترین روستاها به انجام رسید.

همچنین، یکی دیگر از اولویت‌های کاری نوسازی مدارس، جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی در روستاها و مناطق عشایری و جایگزینی با فضاهای آموزشی استاندارد و مناسب است که این کار به صورت جدی آغاز شده است.

با تخصیص اعتبارات مرتبط با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قطعا بازسازی و بهسازی این مدارس نیازمند توجه، تسریع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =