کد خبر: 27220
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
اینترنت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای منابعی برای ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار تخصیص دادند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی نوبت سوم امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بندهای (ز) و (ح) تبصره ۷ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (ز) تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجاز به مولدسازی اموال و دارایی‌های غیر منقول و همچنین تغییر کاربری و فروش اموال غیر منقول مازاد خود و دستگاه‌های تابعه تا سقف یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است. منابع حاصله پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور (موضوع بند (الف) تبصره(۱۸) این قانون) به وزارتخانه مربوط اختصاص می‌یابد تا صرف توسعه شبکه ملی اطلاعات و توسعه و ارتقای پوشش اینترنت و موبایل در روستاهای مناطق کمتر برخوردار و مسیر بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی شود.

براساس بند (ح) تبصره ۷ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، به منظور بهره‌گیری از منابع ملی برای سرعت بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و نهادهای عمومی مکلف هستند با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در صورت داشتن ظرفیت، ابنیه و زیرساخت‌های خود از قبیل تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، مجرا (داکت‌ها) و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را وفق تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار کاربر (اپراتورهای مخابراتی) قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =