کد خبر: 27050
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
سلیمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم امکانات لازم را به روستاها و شهرهای کوچک ببریم با توجه به آب و هوا و آلودگی کمتری که در روستاها است، بسیاری از افراد مهاجرت معکوس را انجام می‌دهند و به روستاها و شهرهای خود باز می‌گردند که در نتیجه اشتغال سالم‌تر و پایدارتری در این مناطق ایجاد خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی درباره راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در شهرهای کوچک و ضعف ساختاری در این حوزه، اظهار کرد: به این دلیل که امکانات بیشتر به سمت مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ سوق داده می‌شود امکانات در روستاها و شهرهای کوچک کاهش می‌یابد و در نتیجه ایجاد سیستم آموزشی، خدمات درمانی، جاده‌های مناسب و راه‌های مواصلاتی با مشکل مواجه می‌شود که پیامد آن ایجاد نشدن اشتغال پایدار در شهرهای کوچک است.

وی افزود: پس اگر بتوانیم امکانات لازم را به روستاها و شهرهای کوچک ببریم با توجه به آب و هوا و آلودگی کمتری که در روستاها است، بسیاری از افراد مهاجرت معکوس را انجام می‌دهند و به روستاها و شهرهای خود باز می‌گردند که در نتیجه اشتغال سالم‌تر و پایدارتری در این مناطق ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، گفت: کشاورزی و کشت گیاهان دارویی در چنین مناطقی رونق خاصی می‌تواند پیدا کند و صنایع خانگی، مشاغل خُرد و بسته‌بندی در منازل راه‌اندازی شود. قطعاً اگر توجه ویژه‌ای به شهرها و روستاهای کوچک شود مهاجرت به شهرهای بزرگ کاهش می‌یابد و صنایع مختلف در شهرهای کوچک تأسیس می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: عدم سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به شهرهای کوچک از علل مهم ایجاد نشدن اشتغال پایدار در شهرهای کوچک است. سرمایه‌گذاران در نواحی سرمایه‌گذاری می‌کنند که جمعیت و امکانات و آب و برق و گاز و امنیت در این مناطق بالا باشد و جایی که جمعیت وجود نداشته باشد امنیت نیز کاهش می‌یابد و به تبع آن سرمایه‌گذاری مختل می‌شود. پس دولت باید به سمت توسعه زیرساخت‌های روستایی و شهرهای کوچک برود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =