کد خبر: 24287
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کشاورزی

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ادامه خشکسالی ها در سیستان حمایت از کشاورزان این منطقه باید از سوی بانک ها، گمرک و صندوق بیمه کشاورزی ادامه پیدا کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، حبیب الله دهمرده  اظهار داشت: رفع مشکلات کشاورزان سیستان که به دلیل کاهش چشمگیر ریزش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به میانگین دوره‌های مشابه گذشته، اتفاق افتاده یک ضرورت است.

وی گفت: در این راستا چندین راهکار پیشنهاد می‌شود که تکمیل طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان یکی از راهکارهای موجود است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: مساعدت جهت تأمین خوراک دام‌های سبک و سنگین و افزایش میزان وام پرداختی به عشایر و تسهیل در پرداخت آن باید با جدیت پیگیری شود.

وی تصریح کرد: بخشش سود و دیرکرد وام‌های کشاورزی با عنایت به خسارات ناشی از خشکسالی به وزیر جهاد کشاورزی پیشنهاد شده است.

دهمرده ادامه داد: شرایط منطقه به گونه‌ای است که نیازمند به بخشودگی حقوق گمرکی واردات خوراک دامی و علوفه توسط مرزداران و عشایر منطقه سیستان هستیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود، تا خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان توسط صندوق بیمه‌های عشایری و روستایی به صورت کامل پرداخت شود.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشاورزانی که تراکتور، موتور پمپ، مرغداری و گلخانه دارند نباید مشکل سوخت داشته باشند همچنین، سهمیه آرد عشایر باید افزایش پیدا کند تا عشایر برای تأمین نان مورد نیاز خود با مشکلی روبرو نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =