مرغ گوشتی

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور گفت: تضمینی برای ثبات قیمت مرغ در بازار وجود ندارد چراکه همیشه عواملی در عرضه و تقاضا دخیل هستند که موجب تغییر قیمت می شوند.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، حمید فاضلی به دنبال گران شدن قیمت مرغ در بازار در گفت‌وگو با خبرنگار روسنا عنوان کرد که قیمت فعلی مرغ در بازار قیمت واقعی است و افزایشی نداشته است.

وی توضیح داد به دلیل ثبات نسبی بین عرضه و تقاضا در بازار و همچنین تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات نهاده‌های دامی که سال گذشته با ارز 3 هزار و 800 تومان وارد می‌شد، مرغ با قیمت واقعی در بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور با اشاره به نامه‌ای که از سوی وزیر سابق صنعت به گمرک ارسال و اعلام شد که در صورت افزایش قیمت مرغ صادرات آن ممنوع خواهد شد، توضیح داد که از حدود 20 روز قبل با رفع موانع، صادرات مرغ دوباره آغاز شده البته صادرات به معنای واقعی در صنعت مرغداری وجود ندارد و در واقع فروش مرغ به خریداران غیرایرانی است که عمده خریداران هم کشورهای عراق و افغانستان هستند.

وی همچنین عنوان کرد: تضمینی برای ثبات قیمت مرغ در بازار وجود ندارد چراکه همیشه عواملی در عرضه و تقاضا دخیل هستند که موجب تغییر قیمت می شوند در نتیجه اگر تولید افزایش داشته باشد به طبع ممکن است قیمت مرغ هم افزایش و یا کاهش یابد. اما در هر حال این قیمت واقعی مرغ در بازار است.

بر اساس این گزارش، قیمت مرغ گرم استعلامی کشتارگاه های تهران تا یکشنبه 20 آبان ماه 97، 9900 تومان، پخش10100 تومان، خرده فروشی 11000 تومان، خرده فروشی مرغ شمال 10500 تومان، قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن 9600 تومان، سینه با کتف 19000 تومان، سینه بدون کتف 20000 تومان و فیله مرغ  21000 تومان است. 

براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار حداکثر قیمت این محصول نباید از 8175 تومان بیشتر به فروش برسد و  شرکت پشتیبانی امور دام مسئولیت دارد که در صورت بالا رفتن قیمت از این نرخ برای تنظیم بازار ورود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =