کد خبر: 18650
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
طرح کرونا

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: بیش از 67 هزار و 920 نفر در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی کنترل بیماری کرونا را در پیک پنجم در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عهده‌دار هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، شکرالله عبدی روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: ما وضعیت حاد و فاجعه‌باری را در شیوع پیک پنجم کرونا در استان اردبیل شاهد هستیم که بر اساس فرمایشات چند روز پیش مقام معظم رهبری سپاه و بسیج استان با تمام توان در کنار دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها به کنترل این بیماری ورود پیدا کرده است.

وی لازمه شکستن پیک پنجم را کمک همه همشهریان به قطع زنجیره ویروس با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اعلام کرد و گفت: از آذرماه سال گذشته و با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار بحث آموزش، پیشگیری و شناسایی، سعی کردیم تا بیماریابی و قرنطینه مبتلایان به کرونا را انجام داده و با اجرای کمک مؤمنانه بتوانیم پشتیبان آنها در دوران قرنطینه باشیم.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: در این مرحله گروه‌های جهادی و تیم‌های بسیجی در محل‌های مختلف باز هم به دور از غربالگری فردی سعی می‌کنند در مناطق پرخطر و کانون‌های انتشار ویروس حضور پیدا کرده و با شکل‌گیری تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی مانع از انتشار ویروس خطرناک کووید-19 شوند.

عبدی افزود: مراقبین سلامت و کادر بهداشتی،‌ درمانی مناطق شهری و روستایی در اجرای این طرح یاریگر ما خواهند بود و سعی و تلاشمان بر این است تا در کمتر از دو هفته با عبور از قله پیک پنجم کنترل ویروس خطرناک دلتا را در سطح استان شاهد باشیم.

وی دلیل شیوع ویروس دلتا را در استان افزایش مسافرت‌ها به مقصد این استان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط حاد و بحرانی کرونا در استان گیلان نیز ما بیشترین تمرکز خود را در شهرستان نمین قرار دادیم تا با توجه به همسایگی با آستارا و سایر شهرهای استان گیلان، این شهرستان بیش از این آلوده نشود.

عبدی از بیماران مبتلا و در قرنطینه خانگی کرونا خواست تا دوران قرنطینه را به شکل کامل رعایت کرده و در صورت نیاز به دریافت سبد بهداشتی و غذایی اقدام کنند تا به هیچ وجه شاهد انتشار ویروس به سایر مناطق نشویم.

وی از شکل‌گیری تیم‌های مراقبتی با حضور چهار هزار و 563 نفر، تیم‌های نظارتی با حضور 46 هزار و 564 نفر و تیم‌های مشاوره‌ای و حمایتی با حضور 16 هزار و 883 نفر خبر داد و خاطر نشان کرد: در قطع زنجیره این ویروس خطرناک شش اکیپ پزشکی و درمانی نیز در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

عبدی به ایام سوگواری امام حسین (ع) نیز اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی باید در کنار توزیع ماسک رایگان و آگاه‌سازی عزاداران به رعایت فاصله دو متری، شرایطی را به وجود آورند تا در این مجالس انتشار ویروس کرونا اتفاق نیفتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حال حاضر روزانه بین 130 تا 170 نفر بستری در مراکز بیمارستانی انجام می‌شود و در حال حاضر بیش از 700 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و شرایط حاد و بحرانی را شاهد هستیم.

جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: ما در کنار همه اقداماتی که برای کنترل پیک پنجم انجام دادیم، یک‌هزار و 715 تخت را نیز در نقاهتگاه‌های مختلف تدارک دیدیم تا امکان حضور افراد مبتلا به این ویروس در قالب قرنطینه خانگی و حضور در نقاهتگاه‌ها فراهم آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =