آلبالو

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی برداشت آلبالو از باغ های این شهرستان، پیش بینی کرد: امسال هزار تن آلبالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سعید کریمی روز پنج‌شنبه با اشاره به اینکه آلبالو دیرتر از سایر محصولات باغی گل دهی می کند، افزود: امسال به علت شرایط آب و هوایی، آبیاری مناسب و به موقع، تولید این محصول ۲۵ تُن نسبت به پارسال افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ارقام "محلی" و "مجاری" عمده‌ترین ارقام برداشت این محصول از باغ‌های مهاباد است، افزود: پارسال ۷۷۰ تن آلبالو از باغ‌های این شهرستان برداشت شده بود.

مسوول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: ۱۰۰ هکتار باغ بارور آلبالو در سطح شهرستان وجود دارد که امسال متوسط عملکرد برداشت در هر هکتار ۱۰ تن است.

کریمی با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت آلبالو در سطح باغ های این شهرستان آغاز شده است، اضافه کرد: برداشت این محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

 وی بیان کرد: آلبالو، سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی گوناگونی به خصوص ویتامین C و مقداری سدیم، منیزیم، پتاسیم، مس و روی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود؛ در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

همچنین از مجموع هزار و ۱۶۰ هکتار از باغ‌های آذربایجان‌غربی که زیر کشت آلبالو قرار دارد، ۲ هزار و ۳۰ هکتار به صورت غیربارور و ۹۵۷ هکتار به صورت بارور است.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه های تابستانه در آنها کشت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =