امیر یوسفی در گفتوگو با «روستانیوز» افزود: بستهبندی و برندسازی مناسب میتواند ارزآوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشد. وقتی این زمینه مهیا باشد، بازار صادراتی فراهم میشود و کشاورز میتواند محصول خود را بهتر به فروش برساند. درصورتیکه برندسازی و بستهبندی مناسب داشته باشیم، میتوانیم ظرفیت صادرات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.
وی ادامه داد: مشکل ما این است که محصول را تولید میکنیم، ولی در حفظ و نگهداری آن موفق نیستیم و این محصولات به ضایعات تبدیل میشوند. ضایعات محصولات کشاورزی در برخی مواقع به ۵۰درصد هم میرسد (کمترین میزان ضایعات هم ۲۰درصد است) و علت تولید این حجم از ضایعات، نبود بستهبندی مناسب است.
کد خبر: 11749
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
- خبرنگار: radmin
- چاپ
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: محصولات تولید شده در کشور از نظر حجم و کیفیت جایگاه مطلوبی دارند، اما از نظر بستهبندی و برندسازی نتوانستهایم جایگاه شایستهای را به دست بیاوریم؛ درحالیکه از نظر تولید تمام شرایط را داریم. در کشور بهترین انار و زعفران را تولید میکنیم، ولی به صورت فلهای صادر میشود، اما اگر از ظرفیت برندسازی و بستهبندی موجود بهره ببریم، میتوانیم ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم.