کد خبر: 961
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
زالو

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران از احداث اولین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی استان تهران در شهرستان شهریار خبر داد.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، نغمه نظری مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران از احداث اولین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی استان تهران در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: مجوز احداث این مرکز در سال ۹۲ از سوی سازمان شیلات ایران صادر شد که این مرکز با تولید یک میلیون قطعه زالوی طبی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد:: در سال گذشته میزان تولید ماهیان سردابی ۵ هزار و ۱۲۴ تن بوده که امسال این میزان به ۵ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافته است.

وی افزود: استان تهران همچنین در تولید ماهیان گرمابی سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ تن تولید داشته که امسال نیز این میزان تغییری نداشته است.

به گفته مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران، در مجموع امسال ۶ هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان خوراکی در استان تهران تولید شده که این میزان سال ۶ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در استان تهران تولید شد که این میزان امسال به ۳۴ میلیون قطعه رسیده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان تهران یادآور شد: برای افزایش تولید ماهیان زینتی ۷ واحد جدید در استان تهران احداث شده است.

نظری در ادامه از احداث اولین مرکز تکثیر و پرورش زالوی طبی استان تهران در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: مجوز احداث این مرکز در سال ۹۲ از سوی سازمان شیلات ایران صادر شد که این مرکز با تولید یک میلیون قطعه زالوی طبی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تا تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته نظری، قرار است یک مرکز تکثیر و پرورش زالوهای طبی دیگر نیز در شهرستان ری احداث شود.

وی تصریح کرد: زالو درمانی در کمتر از صد سال پیش کاملا در کشور رایج بوده که در حال حاضر نیز با گسترش و توجه به حوزه طب سنتی بار دیگر بهره گیری از این جاندار در قالب یک صنعت سودآور و اشتغالزا به منظور درمان برخی بیماری ها بیش از پیش اهمیت یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =