زنان روستایی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از اجرای طرح ارتقای مهارت‌های شغلی زنان روستایی در مازندران خبرداد و گفت: این طرح به مرکزیت چهارشهر بابل، ساری، نوشهر و تنکابن اجرا می‌شود.

به گزارش روسنا (روستانیوز)، سمیه قاسمی‌طوسی در حاشیه برگزاری کارگاه اجرای طرح ارتقای مهارت های شغلی زنان روستایی متناسب با نیازهای جامعه و خانواده در جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: برای نخستین‌بار 5 صدم درصد اعتبارت هزینه استان به حوزه امور بانوان و خانواده استانداری مازندران اختصاص یافته که بر اساس آن طرح‌هایی در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مازندران قطب کشاورزی است و اولویت را به امر آموزش تسهیل‌گران بخش کشاورزی داده ایم، افزود: این طرح با حضور 120 نفر از تسهیل‌گران بخش کشاورزی از ۲۲ شهرستان مازندران با مرکزیت چهار شهر بابل، ساری، نوشهر و تنکابن اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تصریح کرد: در این طرح، آموزش‌هایی در حوزه کشت و تولید محصولات سالم با سرفصل‌هایی که مدنظر استاندار، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی است در اختیار تسهیل‌گران بخش کشاورزی قرار خواهد گرفت و امیدواریم بانوانی که در این کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند، بتوانند برای جوامعی که به آنجا تعلق دارند اثرگذار بوده و این اطلاعات را در زمینه آگاهی بخشی به خانم‌های کشاورز در راستای تولید و کشت محصولات سالم انتقال دهند.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه خروجی این طرح آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها برای کاهش استرس‌های موجود در بخش سلامت غذایی و همچنین مدیریت کشت محصول مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: ابتدا باید آموزش دهیم و بر اساس این آموزش برنامه ریزی بعدی خود را هدفگذاری و بهره‌برداری کنیم بنابراین برای خروجی موثر باید این برنامه‌ها با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط تداوم داشته باشد.

وی از اجرای 4 طرح اساسی در حوزه امور بانوان خانواده استانداری خبر داد و گفت: طرح مهارت‌های زندگی با همکاری آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان اجرا می‌شود که  ۶ مدرسه شهرستان ساری پایلوت این طرح بوده و مدارس برخوردار، نیمه‌برخوردار و کم‌برخوردار را زیرپوشش دارد، در این طرح دانش آموزان در کنار والدین با موضوعات و سرفصل‌های آموزشی، روانشناختی و جامعه شناختی آشنا می‌شوند.

این مقام مسئول به فقر نشاط اجتماعی و شهروندی زنان و دختران جامعه که کمتر به آن توجه شده اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا با همافزایی دستگاه‌های اجرایی جشن چهلمین سالگرد انقلاب کلید خورد و استمرار و شکوفایی آن را در دهه فجر خواهیم داشت.

قاسمی‌طوسی تصریح کرد: این طرح برای نخستین‌بار از سوی بانوان اتاق تعاون ارائه شد و با حمایت و تسهیل‌گری امور بانوان استانداری مازندران با عنوان چله‌شو به مناسبت شب یلدا اجرا و با استقبال مردم مواجه شده است.

عضو شورای اصلی انتصابات مدیران استان گفت: پیام مهم حضور و استقبال بی‌نظیر مردم در این جشن ابراز نیاز به شادی و نشاط است و به مسئولان می‌گویند در کنار کارهای اصلی و محوله خود به نشاط ما هم توجه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =