کد خبر: 40997
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
مشارکت بالای مردمی در رفع تداخلات زمین

رئیس سازمان امور اراضی کشور، ارتقای کمی و کیفی اقدامات این سازمان در رفع تداخلات و صدور سند تک برگ اراضی کشاورزی را در سایه مشارکت فعال مردم ممکن دانست و سند دار شدن اراضی کشاورزی را کاری مردمی برای مردم خواند.

به گزارش روستانیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: برای ثبیت مالکیت زمین در قدم اول، تفکیک آن بین مردم و دولت یا همان رفع تداخلات انجام میگیرد و در گام دوم اسناد مالکیت صادر می‌شود.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.

افلاطونی با تاکید بر مشارکت مردم در صدور اسناد اراضی کشاورزی گفت: در ثبیت مالکیت، صدور اسناد مالکیت به نام کشاورزان است که پیش از این، تنها ۴ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند بود اما در حال حاضر ۴۶ درصد از اراضی کشاورزی دارای سند حدنگار است.

وی با تاکید بر رشد صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخلات، یادآور شد: در آغاز میزان رفع تداخلات ۱۰درصد بود و در حال حاضر به ۷۰درصد رسیده است.

افلاطونی با تاکید بر اینکه در این زمینه در سال جدید مشارکت مردم را پررنگ تر خواهیم داشت؛ یادآور شد: حفاظت بخش کشاورزی از دیگر اقدامات این سازمان است و اگر بتوانیم مشارکت و صیانت مردم را در این زمینه به معنای واقعی داشته باشیم، این سازمان در حوزه حفاظتی اراضی موفق تر خواهد بود.

به گفته وی، جلب مشارکت آحاد مردم جامعه برای مدیریت حوزه زمین در زمینه صدور تثبیت و رفع تداخلات و حفاظت از زمین برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: مردم باید دغدغه مندی بیشتری برای عدم تخریب اراضی کشاورزی، ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند و به مراجع مربوط و در سامانه ۱۳۱ منعکس کنند.

وی با تاکید بر واگذاری امور تصدی‌گری سازمان امور اراضی کشور به مردم در سال جاری، یادآور شد: در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا از تشکل ها، شرکت ها، تعاونی ها و نهادهای مردم نهاد که می‌توانند به سازمان امور اراضی کشور برای انجام وظیفه کمک کنند، استفاده شود.

وی در پایان گفت: برون سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی (مردم) و خصوصا نخبگان، محور مهمی برای سازمان امور اراضی کشور بوده و در سال ۱۴۰۳ آن را به جدیت پیگیری میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =